آرشیو سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۸۶۷
سیاسی
۳

پیدا و پنهان

بهشتی به اوین بازگشت: سیدعلیرضا بهشتی شیرازی که دوره محکومیتش بابت پرونده مربوط به حوادث 88 را می گذراند، پس از یک دوره مرخصی، روز یکشنبه به زندان اوین بازگشت. به گزارش انصاف نیوز، بهشتی شیرازی از اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بود که به پنج سال حبس محکوم شده و دوره زندان را در بند 350 اوین می گذراند. وی سابقه عضویت در حزب جمهوری اسلامی، حضور در عرصه دفاع مقدس و دبیری هیات دولت در دوران نخست وزیری موسوی را در کارنامه خود دارد.

بررسی انتقال منافقین از عراق: سازمان ملل متحد اعلام کرده است انتقال گروهی از اعضای گروهک تروریستی منافقین به برخی کشورها را بررسی می کند که یک مقام سابق امریکایی مسوولیت این کار را برعهده می گیرد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، سازمان ملل متحد اعلام کرد بان کی مون، دبیرکل این سازمان، جین هول لوت، معاون سابق وزیر امنیت داخلی امریکا را به عنوان نماینده ویژه خود در کمک به انتقال گروهی از اعضای گروهک تروریستی منافقین از عراق به کشورهای دیگر تعیین کرده است. هول لوت از مسوولان بلندپایه سازمان ملل متحد طی سال های 2003 تا 2009 میلادی به شمار می رود.

درخواست کهنه سربازان امریکایی از سنانورهای جنگ افروز: جمعی از کهنه سربازان امریکا در جنگ عراق و فعالان صلح درصدد مجاب کردن سناتور «مارک کرک» برای عقب نشستن از لایحه پیشنهادی خود علیه ایران هستند زیرا آنان معتقدند مردم امریکا خواهان صلح با ایران هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری کامن دریمز، سربازان ارتش امریکا و فعالان صلح سال 2014 را با درخواستی جدی از یکی از برجسته ترین اعضای مجلس سنای امریکا آغاز کردند: «سال جدید را با دشمنی علیه ایران خراب نکنید.»

سیروس ناصری: از ایران نرفته بودم که برگردم: در حالی که حضور همزمان سیروس ناصری و حسین موسویان در مراسم ختم مادر وزیر امور خارجه از سوی برخی رسانه ها معنا دار توصیف شده بود و برخی از بازگشت ناصری از خارج از کشور همچون حسین موسویان خبر داده بودند روز گذشته سیروس ناصری، عضو تیم اسبق مذاکره کننده هسته یی در گفت وگو با ایران خبر، درباره خبر برخی رسانه ها که از بازگشت وی به کشور صحبت کرده بودند، گفت: هیچ وقت از ایران نرفته بودم که بازگردم. سیروس ناصری یکی از اعضای ارشد تیم پیشین مذاکرات هسته یی ایران در دوره مسوولیت حسن روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران است.