آرشیو سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۸۶۷
حادثه
۱۴

دو ماه پس از قتل مردی، همسرش به ارتکاب جنایت اعتراف کرد

معتاد بود، او را کشتم

گروه حوادث| تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی در مورد مرگ مشکوک یک مرد به دستگیری همسر وی انجامید. متهم به قتل در بازجویی ها مدعی شد چون از شوهرش خسته شده بود او را کشت.

بازپرس جنایی تهران 2 ماه بعد از آنکه مرگ مردی 60 ساله توسط ماموران کلانتری 148 انقلاب اعلام شد موفق به کشف سرنخ هایی شد که نشان می دهد این مرد به مرگ طبیعی فوت نکرده است.

گرچه هنوز تیم جنایی پلیس و دادسرای جنایی تهران درباره این مرگ در حال تحقیق هستند اما شنیده های خبرنگار ما حاکی از آن است که همسر 52 ساله این مرد حرف هایی مبنی بر اعتراف به قتل بیان کرده است.

ماجرای مرگ این مرد 2 ماه قبل توسط ماموران کلانتری 148 انقلاب به بازپرس کشیک قتل تهران اعلام شد. در آن زمان بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار داد. بر اساس این گزارش گرچه شواهد اولیه حاکی از وقوع مرگ طبیعی بود اما با تلاش بازپرس پرونده نشانه هایی از قتل علیرضا به دست آمد و این مقام قضایی کارآگاهان دایره دهم ویژه رسیدگی قتل را مامور بررسی این پرونده کرد.

کارآگاهان جنایی تهران نیز تحقق درباره مرگ علیرضا را آغاز کردند. در همین حال کارشناسان پزشکی قانونی نیز مامور شدند تا با کالبدشکافی از متوفی تحقیقاتی درباره علل مرگ او انجام دهند.

در همین تحقیقات بود که سرنخ اصلی به دست تیم جنایی افتاد. این سرنخ خبری نبود جز بررسی استخوان «لامی» متوفی. این استخوان در ناحیه گردن قرار دارد و شکستگی آن می تواند مانع تنفس شود.

با بررسی پزشکی قانونی و مشخص شدن شکستگی استخوان که بین دهان و دندان قرار گرفته است بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران دستور بازداشت «مهناز» همسر 52 ساله این مرد را صادر کرد.

این زن پس از قرار گرفتن در برابر دلایلی که کارآگاهان و تیم جنایی در اختیار داشتند پس از چند روز سکوت لب به اعتراف گشود و گفت: شوهرم معتاد بود و از دستش خسته شده بودم.

مهناز همچنین اعتراف کرد: این خستگی سبب شد به تنگ بیایم و بالشت را روی دهانش گذاشته آنقدر فشار دهم که بمیرد. با این اعترافات پرونده وارد مرحله جدیدی شد و بازپرس شعبه سوم دستور تکمیل تحقیقات در این باره را صادر کرد.