آرشیو سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۸۶۷
اقتصاد
۴

پرسه در بازار

امیدواری به افزایش کیفیت خودروهای داخلی | محمد جعفری، رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به رایزنی خودروسازان خارجی برای حضور در ایران نسبت به افزایش کیفیت خودروها ابراز امیدواری کرد و اظهار کرد: حضور خودروسازان بزرگ جهان در ایران رشد کیفیت محصولات داخلی را به دنبال خواهد داشت.

فروش زعفران افغانی از طریق ایران | فرشید منوچهری، دبیر شورای ملی زعفران گفت: به جرات می توان گفت حداقل تا 10 سال آینده بازار زعفران ایران را خطری تهدید نمی کند. زمانی که وارد بازار جهانی زعفران شدیم رقیب اسپانیا محسوب می شدیم اما آنان به جای اینکه به ما به چشم رقیب نگاه کنند به عنوان مزیت رقابتی نگاه کردند یعنی زعفران را از ما ارزان خریدند و با بسته بندی مرغوب با قیمتی بالاتر در بازار جهانی عرضه کردند و امروز هم از جهت تامین زعفران مورد نیاز خود، به ما وابسته هستند. وی با بیان اینکه افغانستان هیچگاه خطری برای زعفران ایران محسوب نمی شده است و تنها باید از آن به عنوان فرصتی برای رشد و بهبود عملکرد فعلی این حوزه در راستای ثبات در بازارهای جهانی استفاده کنیم.

انار سمنان دارای برند می شود | لطف الله رضایی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ایجاد پایانه صادراتی و اخذ برند انار استان برای صادرات در قالب طرح جامع توسعه باغات انار از جمله برنامه های جهاد کشاورزی استان در آینده است. امید است با حمایت های صورت گرفته، این مهم، در استان عملیاتی شود. بیش از 4303 هکتار از باغات استان زیرکشت انار قرار دارند. تولید انار استان در سال 91 بالغ بر 57 هزار و 985 تن بوده که نسبت به سال گذشته 6307 تن افزایش تولید داشته است.

نیازی به واردات تخم مرغ نیست| حسن رکنی، معاون بهبود امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه هیچ نیازی به واردات مرغ و تخم مرغ نیست، گفت: با واردات این دو محصول کاملامخالفیم، زیرا تولید فراوان است و حتی صادرات انجام می شود. بنده به عنوان معاون امور دام کشور اعلام می کنم، هیچ نیازی به واردات مرغ نیست، تولید بیش از حد نیاز است به وفور تولید می شود و آمادگی برای صادرات داریم و به دنبال این هستیم در راستای ذایقه مصرف کنندگان خارجی تولید کنیم.