آرشیو سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۸۶۷
حادثه
۱۴
نگاه نماینده مجلس

واکنش یک نماینده مجلس به ماجرای آزار و اذیت «دنیا»

شرافت انسانی در میان است: تحقیق می کنیم

قاسم جعفری ( نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی)

ماجرای آزار و اذیت «دنیا» عواطف هر انسانی را جریحه دار می کند و باید درباره آن اقدام فوری انجام داد. به نظرم باید هرچه سریع تر قوه قضاییه نسبت به این پرونده واکنش نشان دهد. نکته تلخ و تاریک این ماجرا آنجاست که این کودک به دلیل بی سرپرست بودن به بهزیستی سپرده شده. حالااگر بهزیستی هم نتواند از او مراقبت کند موضوع نگران کننده می شود. اما اگر در بهزیستی مورد آزار و اذیت قرار بگیرد این دیگر یک فاجعه است.

این کودک پدر و مادر ندارد و به بهزیستی سپرده شده است. به همین دلیل بهزیستی قیم او است و باید از سوی این نهاد اقدام شود. البته دادستان کرمان هم به عنوان مدعی العموم می تواند وارد این پرونده شود و علیه عاملان اذیت و آزار دنیا اعلام جرم کند. بهریستی یک نهاد حاکمیتی است و زیر نظر وزارت رفاه فعالیت می کند. باید در این باره بیشتر تحقیق شود و این آمادگی در مجلس وجود دارد تا اگر اقدام مناسبی انجام نشود وزیر رفاه برای پاسخ به سوال و ادای توضیح به مجلس فراخوانده شود. چرا که مسوولان مربوطه باید در این خصوص پاسخگو باشند.

چنین حوادثی وجدان انسان را آزرده می کند. در این ماجرا شرافت انسانی در میان است و یک اقدام فوری و لازم است. چون ممکن است این حادثه لایه های پنهان داشته باشد و درباره کودکان دیگری هم اتفاق افتاده باشد. این موضوع از جمله مواردی است که نمی توان به سادگی از آن گذشت و من به عنوان نماینده مردم در مجلس قطعا این موضوع را پیگری خواهم کرد. قطعا سایر نمایندگان نیز این ماجرا را تا حصول نتیجه دنبال خواهند کرد.