آرشیو سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۸۶۷
جامعه
۱۳

دکه خبر

عمارت کلاه فرنگی ناصرالدین شاه در میدان سپاه تهران (عشرت آباد) بالاخره پس از گذشت 37 سال از آخرین باری که مرمت شد، قرار است پیش از اینکه فرسایش گذر زمان، تاریخ را در آن از بین ببرد با تفاهم سپاه، میراث فرهنگی و شهرداری عملیات نجات بخشی اش آغاز شود و موزه «انقلاب» یا «جنگ» در آن شکل گیرد.

علی اکبری، مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان ها از آمادگی این سازمان برای توسعه هر چه بیشتر همکاری های زیربنایی با سازمان جوانان هلال احمر برای آموزش مفاهیم صلح و بشردوستی به مددجویان مراکز اصلاح و تربیت و بندهای جوانان و نسوان زندان های مرکزی استان ها خبر داد.

بهزاد دماری، رییس واحد بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: بر اساس مدل سازی انجام شده تا سال 1404 حدود 70 درصد بار بیماری های کشور به حوزه بیماری های غیرواگیر مربوط است و مابقی آن به حوادث و بیماری های واگیر از جمله اچ آی وی خواهد بود. به گفته وی هفت عامل خطر منشا بیش از 150 هزار مرگ در سال است که این هفت عامل شامل استعمال دخانیات، تغذیه ناسالم، کم تحرکی، چاقی، فشار خون، قند خون بالاو کلسترول خون بالاست.

علی اکبر محزون: مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور، اعلام کرد: طی 9ماهه نخست امسال یک میلیون و 93 هزار و 886 واقعه ولادت به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5/2 درصد افزایش دارد. به گفته وی طی این مدت به طور متوسط در هر ساعت 165 واقعه ولادت در کشور به ثبت رسیده است.