آرشیو سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۸۶۷
ادب و هنر
۱۲

آیا نقاشی، هنوز نقاشی است

در ادامه درسگفتارهای زمستانه موسسه پرسش از روز پنجشنبه 19 دی ماه ساعت 14 درسگفتار جدید حمید سوری در این موسسه با عنوان آیا نقاشی، هنوز نقاشی است؟! /چالش های بنیادین نقاشی معاصر جهان آغاز خواهد شد.

در طرح درس این دوره آمده است: آیا نقاشی، هنوز نقاشی است؟ این پرسش هم می تواند هستی شناسی نقاشی و جدل های معاصر درباره حدود و ثغور آن را نشانه رود و هم جایگاه ویژه نقاشی در دوره مدرن را با امروز بسنجد. آیا این رسانه سنتی در میان انبوه رسانه ها و بیان های متنوع، همچنان قابلیت بیانی خود را حفظ کرده یا آنچنان که عده یی مطرح می کنند از آن رو همچنان زنده است که بهترین شیئی برای دیوار و خرید و فروش محسوب می شود؟

این کارگاه با در نظر داشتن پرسش های فوق به مسائل زیر در دو دهه اخیر در جهان می پردازد: مروری بر فراز و فرودهای نقاشی از دهه 1990، نگاهی بر متون معاصر درباره چیستی نقاشی و تعریف گسترده آن، تاملی بر تعدادی از نمایشگاه های تاثیرگذار نقاشی دهه اخیر و گذری بر نمونه هایی از نقاشان معاصر.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این درسگفتار می توانند با شماره تلفن های روابط عمومی موسسه پرسش 6-88658603 تماس گرفته یا به وب سایت www.qporsesh.com مراجعه کنند.