آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۸۸۶
اقتصاد
۴

خبر

داقل 10درصد بیش از نرخ تورم

عباس شعری مقدم، معاون وزیر نفت درباره آخرین تصمیمات اخذ شده در زمینه نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی گفت: در حال حاضر نرخ تورم بیش از 25 درصد است و سرمایه گذاران حداقل 10 درصد بالای نرخ تورم سود درخواست می کنند: بنابراین نرخ خوراک باید به گونه یی باشد که سود سرمایه گذار بیش از 35 درصد شود. وی با اشاره به دو تفکر موجود درباره نرخ خوراک پتروشیمی گفت: یک تفکر خواهان تعیین بالاترین قیمت ممکن برای گاز است و تفکر دیگر معتقد است در صورتی که بخواهیم سرمایه گذاران را در کشور تشویق کنیم باید انگیزه ایجاد شود. وی تصریح کرد: برای تعیین قیمت خوراک گاز در حال حاضر دو تفکر در حال چالش با یکدیگرند تا به یک نقطه بینابین برسند. اگر قرار است مملکت فقط گاز بفروشد بهتر است که نرخ گاز با رقم بالاتعیین شود. اما اگر قرار است صنعت پتروشیمی را توسعه دهیم ناچاریم قیمت خوراک را به قدری پایین بیاوریم که برای سرمایه گذار جذاب باشد تا سرمایه گذاری کند.

پرواز ایران - امریکا منتظر آمادگی طرف مقابل

علی محمد نوریان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی گفت: برای برقراری پرواز مستقیم ایران- امریکا باید شرایط طرف مقابل آماده شود. وی درباره آخرین وضعیت برقراری پرواز مسقیم ایران - امریکا اظهار کرد: شرایط این اقدام و موارد مورد نیاز آماده است و منتظر جواب مقامات دولتی هستیم که اجازه دهند این پرواز برقرار شود. مشغول مذاکره در این زمینه هستیم و اقداماتی نیز انجام شده است. به گفته نوریان مشکلات فنی در این زمینه وجود دارد که باید برطرف شود.

پلیس در کار استاندارد دخالت نکند

نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران خواستار عدم دخالت پلیس در امور و وظایف مربوط به حوزه استاندارد و کیفیت به ویژه درباره خودرو شد. وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت شماره گذاری اتوبوس اسکانیا توضیح داد: خودروی اسکانیا درگیر مسائلی شده است که نیاز به بررسی بیشتر دارد. این خودرو دارای استانداردهای اولیه است و اگر تغییراتی توسط کاربران روی این خودرو داده شده دیگر این مورد جزو استانداردهای قید نشده است. قصد داریم با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت تولیدکننده تلاش کنیم مشکلات پیش آمده برای شماره گذاری این خودرو هرچه زودتر برطرف و تغییرات طراحی نیز به صورت منطقی روی این خودرو اعمال شود.