آرشیو یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۸۸۸
اقتصادی
۴

بیژن زنگنه با تایید واسطه گری نیروی انتظامی در فروش نفت:نیروی انتظامی180 میلیون دلار به ما بدهکار است

وزیر نفت با اشاره به بدهی بیش از 180 میلیون دلاری نیروی انتظامی به وزارت نفت گفت: این بدهی از محل فروش نفت توسط نیروی انتظامی ایجاد شده است.

موضوع بدهی ناجا به وزارت نفت، این روزها به مساله یی مورد توجه رسانه ها تبدیل شده است، براین اساس پس از اظهارات اخیر احمدی مقدم در مورد طلب نفتی ها از نیروی انتظامی، روز گذشته بیژن نامدار نیز به تشریح جزییاتی از این بدهی پرداخت. وزیر نفت در حاشیه مراسم ختم والده مرتضی بانک که در مسجد نور میدان فاطمی برگزار شد درباره بدهی نیروی انتظامی به این وزارتخانه با بیان اینکه این بدهی هنوز پابرجاست، تصریح کرد: میزان این بدهی بیش از 180 میلیون دلار است که از محل فروش نفت توسط این نیرو به وجود آمده است. پیش از این احمدی مقدم در مورد میزان طلب وزارت نفت از ناجا، عنوان کرده بود: متناسب با درآمدها، دولت هزینه ها را پرداخت می کند اما آن چیزی که اهمیت دارد اینکه ما 89 درصد بودجه امسال را دریافت کرده ایم اما به نظر نمی رسد که حدود هشت درصد از این بودجه امسال محقق شود. هرچند در قانون منابع درآمدی برای ناجا تعیین شده است که امسال رشد 20 درصدی داشته اما با این حال ما تا 29 اسفند پیگیر مساله بودجه هستیم و امیدواریم محقق شود. احمدی مقدم همچنین در مورد جزییات بدهی 185 میلیون دلاری گفت: این مساله در گزارش تفریغ بودجه آمده بود و برخی افراد کج سلیقگی کردند و نام نیروی انتظامی را در کنار مفسدان قرار داده اند اما مساله این است که سال گذشته در این زمان دکتر احمدی نژاد رییس جمهور وقت جلسه یی را برگزار کرد و کسری اعتبار در قالب فروش یک محموله نفتی به ناجا واگذار شد و محموله نیز به فروش رفت و در قالب 11 درصد کسری اعتبار، تامین شد.

اما وزیر نفت در مورد چگونگی پیگیری بدهی وزارت نفت از بابک زنجانی گفت: ما از ابتدا در مورد این موضوع شاکی بودیم و هم اکنون نیز این مساله را با قاطعیت پیگیری می کنیم. زنگنه ادامه داد: ورود قوه قضاییه همان چیزی است که ما می خواستیم و قوه قضاییه نیز با قاطعیت در این پرونده وارد شده و امیدوارم غرور ملت و دولت را احیا کند.