آرشیو یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۸۸۸
صفحه آخر
۱۶
فانوس دریایی

صفحه چندم او هستی؟

شیوا مقانلو

در خبرها خواندیم دانشمندان – همان دانشمندان گمنام و همیشه مشغول - لباسی اختراع کرده اند که اگر هنگام خواندن کتابی بپوشیدش، احساسات مختلف و مندرج در کتاب را به شما منتقل می کند یعنی سنسورهایی دارد که با تورق هر صفحه، اندوه و شادی و خشم و عشق مندرج در آن صفحه را به بدن تان سرریز و تاکید می کند که الان موقع چیست. به نظرم اختراع هولناک و تحقیرآمیزی است: از یک طرف همه از کاهش امنیت فردی و از دست رفتن فضاهای خصوصی می نالند و برایش همایش های بین المللی ترتیب می دهند، از آن طرف با صرف وقت و انرژی در خصوصی ترین لحظات زندگیت وارد می شوند تا بفهمانند باید چه حسی داشته باشی: همان لحظات مخفی که دور ازدنیا و مافی ها در کنجی با کتابت خلوت کرده یی و می خواهی به مدل خودت شاد یا غمگین شوی یا اصلانشوی.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.