آرشیو دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۸۸۹
جامعه
۷

شورای شهر برای پیگیری حق مردم چه کرد؟

محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران درباره تصمیم اعضای شورای شهر در برابر گودبرداری غیر اصولی پرونده گلستان و پیگیری حق مردم به«اعتماد» گفت: موضوع تغییر پهنه ها را در این پروژه پیگیری کرده ایم اما متاسفانه با وجود مکاتبات زیادی که داشتیم جواب های کلی دریافت کرده ایم که نشان نمی دهد در پروژه گلستان همانند پروژه ایران زمین و باغ معنوی از کمیسیون ماده 5 تغییر کاربری صورت گرفته است یا خیر؟ سالاری افزود: به عنوان کمیسیون معماری و شهرسازی، نمایندگان شورا صدور مجوز ساختمانی این پرونده و بحث تغییر کاربری را دنبال می کنند و اگربه نتیجه رسیدیم پرونده را به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارائه می دهیم تا موجبات لغو پروژه را فراهم کنیم.

مهدی چمران دیگر عضو کمیسیون معماری و شهرسازی با اعلام اینکه مسوولان پروژه گلستان باید خسارت همسایگان را جبران کنند، افزود: ممکن است شهرداری در لجن هم مجوز ساخت بدهد ولی آن کسی که ساختمانی را می سازد باید درست بسازد.

به این ترتیب پروژه گلستان و پروژه های بی نام و نشان دیگر حکایت از آن دارد که گودهای پر خطر تهران بیش از آنکه برای صاحبان پروژه دردسر ساز باشد به معضل مردمی تبدیل شده است که درگیر پروژه هایی می شوند که درآمدش به جیب شهرداری می رود و خسارتش به در و دیوار خانه مردم شهر می ماند.