آرشیو یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۸۹۴
اقتصاد
۵

اخبار

طرح ورود اموال متروکه به بورس

مهر| مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از پیگیری طرح عرضه اموال متروکه در بورس خبر داد و رقم کالای قاچاق فروش رفته در 10 ماهه ابتدای امسال را 83 میلیارد تومان اعلام کرد. اردشیر محمدی امروز با اعلام اینکه در 10 ماهه ابتدای امسال 216 میلیارد تومان اموال منقول و غیرمنقول توسط این سازمان فروش رفته است، گفت: رقم فروش برای نخستین بار از مرز 200 میلیارد تومان گذشته است و تا پایان سال به 300 میلیارد تومان خواهد رسید که رشد بالایی را نشان می دهد. در همین مدت بالغ بر 176 میلیارد تومان اموال منقول تعیین تکلیف شد که نسبت به مشابه سال گذشته 87 درصد رشد داشت، همچنین 40 میلیارد تومان اموال غیرمنقول با رشد 59 درصدی نسبت به سال گذشته تعیین تکلیف شد.

افزایش شکایات از عدم مراعات حقوق سهامداران خرد

مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت استقرار حاکمیت شرکتی، پیشنهادهایی برای حمایت از حقوق سهامداران خرد در ایران ارائه داد. به گزارش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات اقتصادی این مرکز اعلام کرد: در سال های اخیر، همزمان با بزرگ شدن شرکت ها و بازار سرمایه، شکایات متعددی از عدم مراعات حقوق سرمایه گذاران کوچک و سهامداران خرد به مراجع نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی می رسند اگر بپذیریم توسعه پایدار نیازمند جلب اعتماد سرمایه گذاران و تامین مالی است، محدودیت بیش از پیش دسترسی به منابع مالی نیاز به تجمیع منابع پراکنده جامعه را از طریق جلب اعتماد عمومی نسبت به توزیع منافع ناشی از سرمایه گذاری پررنگ تر می کند.

عملکرد 10 ماهه سازمان خصوصی سازی

تسنیم| طی ماهه امسال سازمان خصوصی سازی هزار و میلیارد ریال سهم دولتی را به فروش رسانده که از این میزان هزارو میلیارد ریال سهم دولتی در بورس، هزار و میلیارد ریال در فرابورس و هزار و میلیارد ریال از طریق مزایده فروش رفت. سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: در 10 ماه گذشته 124 هزار و 186 میلیارد ریال سهم دولتی به صورت بلوکی، 28 هزار و 342 میلیارد ریال به صورت تدریجی و 791 میلیارد ریال به صورت ترجیحی به فروش رسیده است.