آرشیو پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۱۰
صفحه آخر
۱۲

با هدف حمایت از نارنجی ها صورت گرفت؛ صدور قطعنامه علیه دولت اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه ای علیه دولت اوکراین حمایت ها از نارنجی های این کشوررا افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این قطعنامه که 381 رای موافق در مقابل دو رای مخالف به تصویب رسید ادعا شده که مجلس نمایندگان آمریکا از تلاش نارنجی های معترض برای ساخت «اوکراینی مستقل، دموکراتیک و قوی» که از گزند مداخلات خارجی در امان است حمایت می کند!

در این قطعنامه از دولت اوکراین خواسته شده که از خود خویشتن داری نشان داده و به درخواست های نارنجی های تحت حمایت غرب گوش فرا دهد.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا نیز طی چند روز گذشته در ادامه پروسه فشار علیه دولت اوکراین از این کشور خواستند انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برگزار کند.

این کشور شوروی سابق با 46 میلیون جمعیت از ماه نوامبر، زمانی که ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور اوکراین از امضای معاهده تجارت آزاد با اتحادیه اروپا امتناع کرد، در آشوب به سر می برد.

گفته می شود که این اقدام در راستای افزایش مناسبات دو جانبه با مسکو صورت گرفته است؛ اقدامی که خشم معترضان حامی پیوستن به اتحادیه اروپا را برانگیخت. میدان استقلال «کیف» پایتخت اوکراین از آن زمان صحنه درگیری ها و اعتراضات شده است.

در این مدت اپوزیسیون این کشور که به کمتر از سقوط نظام حاکم بر اوکراین رضایت نمی دهند، به طور پیدا و پنهان به ویژه از حمایت های غرب برخوردار بوده اند.اروپا و آمریکا مدتی است حتی تحریم دولت اوکراین را بنا به درخواست اپوزیسیون این کشور در دستور کار خود قرار داده اند.

فشارها به اوکراین درحالی روز به روز افزایش می یابد که «ویکتور یانوکوویچ» تاکنون در دادن امتیاز به مخالفان تحت حمایت آمریکا سنگ تمام گذاشته است! به اعتقاد کارشناسان غرب به دنبال احیای انقلاب ساقط شده نارنجی ها در اوکراین هستند.