آرشیو پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۱۰
اخبار کشور
۳

بیانیه حزب الله به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای ضمن تبریک این مناسبت به رهبر فرزانه و ملت ایران آن را تاکیدی بر اصولی که انقلاب به خاطر آن شکل گرفته است دانست.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد: انوار انقلاب اسلامی در ایران در سالروز آن درخشید تا بار دیگر راه را به سوی جهان پرعدالت نورانی کند.

در این بیانیه آمده است: سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تاکیدی بر اصولی است که انقلاب به خاطر آن پا گرفته است و آن استقلال در برابر هیمنه جهانی و آزادی تصمیم گیری و اجرای آن به دور از مداخلات خارجی و قیام جمهوری اسلامی که نقطه تلاقی حکومت الهی و اراده توده ای که راه برتر را در امور خود انتخاب کردند است.

حزب الله بیان کرد: انقلاب اسلامی، ایران و جهان اسلام را از وضعیتی به وضعیت دیگر منتقل کرد. این انقلاب عصاره تلاش نسل هایی است که برای تحقق استقلال در سرنوشت خود و قطع دستان سلطه طلبان از تصمیم گیری ها و منابع کشورشان و قربانی شده و بهای گرانبهایی پرداختند.

به گزارش شبکه المنار، حزب الله بیان کرد: انقلاب اسلامی که امام خمینی(ره) در اواخر دهه هفتاد میلادی آن را رقم زد و آن را به سوی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هدایت کرد به خط مشی استقلال خود به طور شاخص ادامه می دهد و خط مشی نه شرقی و نه غربی به رهبری امام خامنه ای تا تحقق همه اهداف مبارک آن در برقراری عدالت و برطرف کردن ظلم بر ضد ملت ایران و ملت های منطقه و مستضعفین در دنیا ادامه می دهد.

همچنین «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلابا صدور پیامی رسمی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت. وی در این پیام انقلاب اسلامی ایران را الگویی برای ملت های تحت سلطه ابرقدرت های امپریالیستی دانسته و بر روابط مستحکم دو جانبه میان ایران و ونزوئلاتاکید کرده است.