آرشیو پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۱۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

انهدام شبکه فروش مدرک تحصیلی جعلی در اراک

اراک- خبرنگار کیهان:

فرمانده انتظامی استان مرکزی، از دستگیری اعضای شبکه فروش مدرک تحصیلی جعلی در شهرستان اراک خبر داد.

سرتیپ عزیزالله ملکی افزود: در اواخر آذر ماه سال جاری پرونده ای از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اراک، مبنی بر این که شبکه ای تحت عنوان فروش مدرک تحصیلی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از 270 نفر کرده است، به پلیس فتای استان رسید.

وی ادامه داد: بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان و کارآگاهان پلیس قرار گرفت و در مراحل اولیه تحقیقات، شاکی با حضور در یگان انتظامی بیان داشت: برای استخدام در یک شرکت، نیاز به ارائه مدرک تحصیلی داشتم، در جست وجوی اینترنتی متوجه تبلیغی از فروش مدارک تحصیلی شدم و با ارسال درخواست به ایمیلی که در آگهی آمده بود، تقاضای خود را ارائه دادم.

شاکی ادامه داد: بعد از مدتی، فردی که خود را دکتر عابدی می نامید با من تماس گرفت و با توضیح نحوه ارائه مدرک تحصیلی، عنوان داشت که هزینه مربوط را در تهران تحویل وی کنم و من نیز طی دو مرحله مبلغ 70 میلیون ریال از طریق پیک برایش فرستادم پس از تحویل وجه نقد ارتباط با من قطع شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: پس از اظهارات شاکی با توجه به حساسیت موضوع، اکیپی مجرب از کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را برای شناسایی فرد کلاهبردار آغاز کردند.

ملکی ادامه داد: در تحقیقات فنی و کارشناسی کارآگاهان پلیس فتای استان طی چند هفته تلاش شبانه روزی، اعضای این باند را که شامل 3 مرد و یک نفر زن بودند، در استان تهران و البرز شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتای استان انتقال داده شدند.

وی ادامه داد اعضای این باند به کلاهبرداری از 270 نفر در نقاط مختلف کشور به مبلغ 6میلیارد و 500 میلیون ریال اعتراف کردند.