آرشیو دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۹۰۰
سیاسی
۱۱

بدون تیتر

سفیر ترکیه در تهران گفت تاریخ پیشنهادی ترکیه برای سفر رییس جمهوری ایران به آنکارا در ماه فوریه با برنامه های طرف ایرانی متناسب نبود بنابراین در حال رایزنی برای تعیین تاریخ دیگر هستیم. «امیت یاردیم» سفیر ترکیه در تهران به تودی زمان گفت: آنکارا 20 فوریه را برای سفر آقای روحانی پیشنهاد کرده بود اما طرف ایرانی پاسخ داده است که این تاریخ با برنامه رییس جمهور ایران تناسب ندارد. وی افزود: در حال حاضر دو طرف در حال رایزنی برای تعیین تاریخ دیگری هستند که این می تواند از طرف ما یا از طرف ایران پیشنهاد شود.(فارس)

عبدالرحمن بن غرمان الشهری، سفیر جدید عربستان سعودی در جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز ضمن دیدار و گفت وگو با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد. ظریف در این دیدار با اشاره به اولویت جمهوری اسلامی ایران به خصوص اهتمام دولت جدید در توسعه و گسترش روابط با همه کشورهای همسایه و مسلمان به ویژه عربستان سعودی، بر جایگاه و نقش دو کشور بزرگ و مسلمان در منطقه و جهان تاکید کرد. وزیر امور خارجه همچنین ابراز امیدواری کرد سفیر جدید عربستان در ماموریت مهم خود در جهت گشودن صفحه جدیدی در روابط بین دو کشور و توسعه همه جانبه روابط موفق باشد.(ایسنا)

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: امیدواریم کشورهای 1+5 پیام ملت را دریافت کرده باشند و از فرصت تعامل با ایران استفاده کنند. علی اکبر صالحی افزود:: آنچه ما انتظار داریم و توصیه می کنیم این است که حق ایران به رسمیت شناخته شود، با ایران برای تسکین شرایط بد اقتصادی جهان همکاری کنید و همچنین با ایران تعامل و در این باره ان پی تی را تقویت کنید. وی اظهار داشت: اگر موضوع هسته یی حل و فصل شود قطعا ان پی تی تقویت می شود و این به نفع ما، آنها و جامعه بین المللی خواهد بود.(ایسنا)

مرتضی میرباقری، قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی با تاکید بر اینکه برگزاری نشست رییس جمهوری با سازمان های مردم نهاد در اولویت کاری این وزارتخانه قرار دارد، گفت: به احتمال زیاد این نشست تا دو هفته آینده برگزار خواهد شد. در نشست تشکل های مردم نهاد با حسن روحانی هزاران نفر از اعضای تشکل های مردم نهاد حضور خواهند داشت.(ایرنا)