آرشیو دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۹۰۰
جامعه
۱۳

دکه خبر

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، رییس دیوان عدالت اداری در خصوص برخی اظهارات مسوولان میراث فرهنگی مبنی بر عدم همکاری دیوان عدالت اداری با این سازمان به ویژه در بحث سرای دلگشا گفت: نه ما با میراث فرهنگی مشکل داریم و نه آنها با ما، بلکه موضوع اصلی عدم توجه به قانون است. منتظری در مورد پرونده سرای دلگشا گفت: در حال حاضر پرونده در مرحله تجدیدنظر است، اما احتمالاشهرداری باید خسارت صاحب ملک را پرداخت کند چون این فرد برای 11 طبقه عوارض پرداخت کرده و کارهای اجرایی را انجام داده است.

محمدباقر هوشنگی، مدیرکل بیمه های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از نظارت گسترده بر عملکرد صندوق های بیمه یی خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم شورای عالی بیمه ادغام فیزیکی صندوق های بیمه یی در دستور کار نیست و قرار است سیاست های بیمه پایه یکسان شود.

پروین فرشچی، معاون محیط دریایی سازمان محیط زیست از مخالفت مجدد مدیریت جدید این معاونت با انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران خبر داد و گفت: مطالعات وزارت نیرو در این زمینه بسیار ناقص است.

عضو کمیسیون آموزش و بهداشت مجلس از وجود بیش از سه میلیون و 400 هزار نفر بی سواد در سنین بین 10 تا 70 سال در کشور خبرداد. حجت الاسلام علیرضا سلیمی با اعلام این مطلب گفت: طبق آماری که نماینده معاونت راهبردی در جریان بودجه سال جاری اعلام کرد متاسفانه بیش از سه میلیون و 400 هزار نفر بی سواد در سنین بین 10 تا 70 سال در کشور داریم.