آرشیو سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۹۰۷
جامعه
۱۳

دکه خبر

پل سرلشکر شهید صالحی - تقاطع غیرهمسطح درب شمالی بهشت زهرا (س) - تا پایان سال افتتاح می شود. مجتبی عبدالهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، با اشاره به اینکه افتتاح این پل مشکل تاریخی ترافیک در بهشت زهرا در روزهای خاص، اعیاد، مناسبت ها و به ویژه پنجشنبه و جمعه آخر سال را حل خواهد کرد: افزود: با احداث این دو دستگاه پل شرایطی فراهم شده تا از این پس شهروندان بتوانند به صورت مستقیم از اتوبان صالح آباد (شهید هاشمی) بدون هیچ دغدغه یی مستقیما از باب الشهدای بهشت زهرا وارد این سازمان شوند.

حسین کاکاوند، رییس کمیته مشارکت های مردمی انجمن ام اس گفت: روز به روز بر جمعیت مبتلایان به ام اس افزوده می شود. در شهر تهران به طور متوسط پنج نفر در روز به ام اس مبتلامی شوند، البته آمارهای رسمی از ابتلای ماهانه 120 نفر در تهران به ام اس حکایت می کنند.

حمید صرامی، مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: میزان شیوع مصرف مواد در سال گذشته براساس نتایج مطالعه شیوع شناسی مصرف مواد در بین دانشجویان دانشگاه های تابعه وزارت علوم، معادل 6/2 درصد بوده و بیشترین شیوع مواد در گروه نمونه دانشجویان به ترتیب حشیش، تریاک، قرص اکس، شیشه بوده و در بین داروها بیشترین شیوع به ترتیب به کدئین، ترامادول، دیازپام و ریتالین اختصاص داشته است.

رحمت الله حافظی، مدیرعامل اسبق سازمان تامین اجتماعی گفت: براساس قانون، وزارت بهداشت و نظام پزشکی موظف است به مقوله دریافت های غیرقانونی رسیدگی کند و در غیر این صورت سایر دستگاه های نظارتی مانند بازرسی کل کشور و مجلس می توانند و باید از این دو نهاد درباره اقدامات آنان برای بررسی دریافت های غیرقانونی سوال کنند.

محمد آقاجانی: معاون درمان وزیر بهداشت در مورد رقم های میلیونی که در خرید و فروش اعضای پیوندی رد و بدل می شود، گفت: ارتباطات بین دهنده و گیرنده از کنترل وزارت بهداشت خارج است و مسائل انسانی، عاطفی، اجتماعی و اقتصادی بین دو نفر به ما مربوط نیست و ما به مسائل خصوصی افراد ورود نمی کنیم.