آرشیو سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۹۰۷
ادب و هنر
۱۲

خبر

توضیح مشاور وزیر ارشاد درباره نشر چشمه

مشاور وزیر ارشاد، علت عدم شرکت نشر چشمه در نمایشگاه کتاب آتی را عدم ثبت نام در زمان مقرر اعلام کرد. بابک دربیکی، مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگویی، عدم شرکت نشر چشمه در نمایشگاه کتاب آتی را به عدم ثبت درخواست این نشر، نسبت داد. وی با اشاره به اتمام زمان ثبت درخواست شرکت در این نمایشگاه، هر دلیل دیگری برای عدم حضور را غیرواقعی خواند. دربیکی اظهار امیدواری کرد با ارج نهادن به ارزش های والای اسلامی، احترام به قانون و اهتمام به حفظ آزادی های مدنی شهروندان، در آینده شاهد تعلیق مجوز فعالیت هیچ یک از اعضای جامعه ناشران کشور نباشیم.

اکران نوروزی سینماها مشخص شد

«خط ویژه، چ، طبقه حساس، فرشته ها با هم می آیند، آرایش غلیظ، کلاشینکف، زندگی مشترک آقای محمودی وبانو و همچنین «آذر شهدخت پرویز و دیگران» به عنوان نامزدهای اکران نوروز93 انتخاب شدند. در این جلسه که روز گذشته برگزار شد همچنین «سینمافرهنگ» به عنوان سینمای سرگروه تازه جایگزین «عصرجدید» شد. همچنین قرار است در جلسه آینده رییس، نایب رییس و سخنگو معرفی شوند.

از میان هشت فیلم نامزد در نهایت پنج فیلم برای اکران نوروز اعلام خواهند شد که بر این اساس پخش کنندگان فیلم های مذکور می توانند با سرگروه های سینمایی قرارداد اکران ببندند. گفتنی است مرتضی شایسته (کانون پخش کنندگان)، سیدجمال ساداتیان (جامعه صنفی تهیه کنندگان)، مجید قاری زاده (شواری عالی تهیه کنندگان)، ابوالحسن داودی (کانون کارگردانان) و قاصد اشرفی، محمدرضا صابری و غلامرضا فرجی (انجمن سینماداران) در ترکیب جدید شورای صنفی نمایش حضور دارند.