آرشیو شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۹۱۰
جامعه
۱۳

تصویب افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از تصویب بودجه سال 93 این دانشگاه در جلسه هیات امنای مرکزی خبر داد و گفت: همه واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای سال 93 می توانند بودجه تصویب شده را اجرا کنند. به گزارش مهر، به گفته حمید میرزاده بر اساس مصوبه هیات امنای مرکزی شهریه در مناطق و در رشته محل های مختلف، متفاوت است اما میانگین رشدش نسبت به سال گذشته 15 درصد است، این در حالی است که تورم رسمی کشور بالای 36 درصد اعلام شده است. وی افزود: امکان دارد شهریه در مناطق محروم حتی کمتر از 15 درصد یا معادل سال جاری باشد. میرزاده به راهکارهای مصوب هیات امنای مرکزی درباره تامین هزینه های دانشگاه آزاد اسلامی به جز اخذ شهریه از دانشجویان اشاره و تاکید کرد: یکی از این راهکارها درآمدهای ناشی از فعالیت های اقتصادی دانشگاه در چارچوب فرآیند تبدیل علم به ثروت است که مورد عنایت مقام معظم رهبری نیز هست.

وی اخذ وام برای فعالیت های عمرانی و سرمایه گذاری را از دیگر راهکارهای تامین هزینه های دانشگاه دانست و افزود: اخذ وام به مبلغ هفت هزار و 500 میلیارد ریال بر اساس تفاهمنامه یی که با بانک ملی منعقد شده است برای تکمیل یک میلیون و 800 هزار مترمربع فضای عمرانی در دست ساخت تا پایان سال 1393 در دستور کار است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: 36 درصد بودجه سال 1393 دانشگاه آزاد اسلامی به کارهای عمرانی و سرمایه گذاری اختصاص یافت که این موضوع در تاریخ بودجه نویسی این دانشگاه بی سابقه است، به عبارت دیگر از چهار هزار و 486 میلیارد تومان بودجه دانشگاه، بالغ بر هزار و 500 میلیارد تومان صرف کارهای عمرانی و سرمایه گذاری می شود.