آرشیو یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۲۴
صفحه آخر
۱۲

3 کشته و 16 مجروح در درگیری طرفداران مرسی با نظامیان مصر

نظامیان مصر در جریان سرکوب هواداران اخوان المسلمین سه نفر را کشتند و 16 نفر را نیز زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به نقل از وزارت بهداشت مصر، در جریان درگیری های روز جمعه بین نیروهای امنیتی مصر و هواداران مرسی در قاهره و چند شهر دیگر، شماری از معترضان کشته و مجروح شدند.

شبکه تلویزیونی الجزیره در این باره اعلام کرد، در این ناآرامی ها دو نفر در قاهره و یک نفر هم در اسکندریه جان باختند. الیوم السابع نیز از مجروح شدن 16 نفر خبر داد و افزود: ده ها نفر نیز در این روز از سوی نیروهای امنیتی مصر دستگیر شدند.

تظاهرات روز جمعه اخوانی ها با فراخوان «ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت» و تحت عنوان هفته «فاسدان بر ما حکومت نخواهند کرد» برگزار شد.

قاهره، سوئز، بنی سویف، المنیا، دمیاط و اسکندریه از جمله شهرهای ناآرام مصر بود. پلیس مصر با استفاده از گاز اشک آور، سلاح های ساچمه ای و باتوم به سرکوب مخالفان پرداخت.

در این حال خبر می رسد، روز گذشته دولت جدید مصر مقابل رئیس جمهور موقت این کشور سوگند یاد کرد. «ابراهیم محلب» که روز جمعه بعد از دو روز رایزنی دولت خود را تشکیل داد، گفته، دولتش شبانه روز تلاش خواهد کرد تا رفاه مصری ها را تامین کند.

«حازم الببلاوی» هفته گذشته به صورت ناگهانی اعلام کرد دیگر قادر به ادامه نخست وزیری نیست و کل کابینه وی استعفا کردند.

«ناتوانی در تامین امنیت و رفع مشکلات اقتصادی» و «آماده سازی زمینه قدرت گیری ژنرال السیسی»، محور اصلی تحلیل هایی هستند که کارشناسان در پاسخ به چرایی استعفای ناگهانی «الببلاوی» مطرح می کنند.

شرایط مصر از زمان برکناری محمد مرسی، روز به روز وخیم تر شده و ناآرامی به ویژه در منطقه سینا نیز به شدت افزایش یافته است.