آرشیو یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۲۴
اخبار کشور
۱۰

مراسم گرامیداشت شهدای مخابرات لشکر 27 محمد رسول الله(ص) برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای مخابرات لشکر 27 محمد رسول الله(ص) با حضور فرماندهان این لشکر در ایام دفاع مقدس و خانواده شهدا برگزار شد.

مراسم بزرگداشت شهدای مخابرات لشکر 27 محمد رسول الله(ص) با حضور فرماندهان این لشکر در ایام دفاع مقدس و خانواده شهدا جمعه شب در سالن 5 آذر تهران برگزار شد.

در این مراسم که خانواده های 13 شهید سوریه نیز در آن حضور داشتند، سردار رضا یزدی معاون حقوقی و پارلمانی سپاه، محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس و فرمانده اسبق لشکر 27، سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ حاضر بودند و حجت الاسلام مهدی طائب نیز در این برنامه به ایراد سخنرانی پرداخت.

تقدیر از خانواده شهیدان محمد کریمی، حسن مونسان، حسین فراهانی، داود مهدیان، اسماعیل شهیدی و محمدرضا شعبانی و نیز قرائت پیام توسط پدر یکی از شهیدان سوری، از دیگر بخش های این مراسم بود.

سردار محمدرضا یزدی معاون حقوقی و پارلمانی سپاه در این مراسم با اشاره به حضور موثر نیروهای مخابرات در جنگ گفت: نیروهای مخابرات در طول سال های دفاع مقدس وظیفه خطیری را بر عهده داشتند به طوری که حضور این افراد باعث شد ارتباطات میان نیروها که در پهنه وسیع زمینی در طول جنگ بسیار دشوار بود، عملی شود.

وی با بیان اینکه به جرات می توان گفت یکی از معنوی ترین، جسورترین و شجاع ترین نیروهای جنگ تحمیلی، بسیجیان مخابرات بودند، افزود: این نیروها با کمترین امکانات و گاه با دست خالی، جهاد تخصصی می کردند و همین نگاه تخصصی و قلب معنوی آنها باعث شد در عرصه های سخت و تنگناهای صعب العبور، نیروهای بسیجی بتوانند موفق عمل کنند.

به گزارش فارس، حجت الاسلام مهدی طائب نیز در این مراسم گفت: همانند جنگ تحمیلی علیه ایران، اینها فکر می کردند که 2 ماهه می توانند کار سوریه را یکسره کنند اما امروز می بینند که در چه باتلاقی فرو رفتند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها خودشان می دانند که ما دنبال بمب اتم نیستیم و با موضوع هسته ای ما نیز مشکلی ندارند، گفت: مشکل اصلی آنها با هستی ماست و می خواهند که ما دستمان را از روی خرخره اسرائیل برداریم.

طائب با بیان اینکه نمی توان با مذاکره با آمریکا و گوش کردن به حرف های آنها مشکلات مردم را حل کرد، گفت: ما باید در مذاکرات تکلیف خود را بدانیم. هر کس عقب نشینی کند، آبروی خود را برده است.