آرشیو سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۹۱۳
سیاسی
۲

کرباسچی: جبهه های جدید در عرصه سیاسی تشکیل شود

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، دولت روحانی را وارث مشکلات و نابسامانی های بسیار دانست و گفت: با توجه به نابسامانی ها، باید جبهه های جدید در عرصه سیاسی تشکیل شود. کرباسچی گفت وگویی با خبرگزاری ایرنا داشته است که در ادامه گزیده هایی از آن می آید:

دولتی را سرکار آوردند، 8 سال این دولت در راس کار بوده است. کاری با این نداریم که 800 میلیارد دلار درآمد نفتی از بین رفته است. آمارهای وزارت نفت نشان می دهد که حداقل در این 8 سال 1200 میلیارد دلار زیان کرده ایم. یعنی به دلیل ناکارآمدی ها، این مبلغ را از منابع مشترک از دست داده ایم.

اگر در یک اداره کسی 10 هزار تومان پول را از دست بدهد، یقه او را می گیرند، این البته درست هم است. قانون هم همین را می گوید. همان اول باید یک ماه او را بازداشت کنند. اما در این مورد نگفتند چرا سرمایه کشور به هدر رفت.

اکنون به جای این موضوع، چوب لای چرخ دولتی که تازه بر سر کار آمده، می گذارند. این دولت دستش در پوست گردویی است که دولت قبلی آن را درست کرده، افراد و نیروهایی که به کار گرفته اند و اکنون دولت دنبال برگرداندن این وضعیت است.

آن همه لج بازی که در دولت قبل با مجلس می شد، اما در دولت فعلی تا این حد تعامل با مجلس می شود، باز هم برای یک وزارتخانه باید 4 نفر معرفی شود تا نفر چهارم بتواند رای اعتماد بگیرد. این همه سوال، این همه برخورد، در آن زمان به یک وزیر رای ندادند، آقای احمدی نژاد وزارتخانه را منحل کرد. هنوز هم حاضر نیستند کارهای آن دولت را نقد کنند.