آرشیو یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۹۱۷
جهان
۶

آخرین مواضع

تکذیب | سفیر روسیه در سازمان ملل، اظهارات منتسب به خود مبنی بر اینکه مسکو و کی یف روابط دیپلماتیک خود را قطع کرده اند، شایعه خواند. ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل با رد شایعات موجود گفت: من به صورت عمومی و نه در دیدارهای شورای امنیت سازمان ملل در خصوص روابط دیپلماتیک با اوکراین سخن نگفته ام.

وی گفت: من در پاسخ به پرسش یک خبرنگار مبنی بر عدم دیدار سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با همتای اوکراینی اش گفتم که ما مقامات فعلی اوکراین را قانونی نمی دانیم، پس در سطح سیاسی با آنها ارتباط برقرار نمی کنیم. چورکین با بیان اینکه از این جملات او اشتباه برداشت شده است، عنوان کرد: مقامات اوکراینی در هیچ زمینه یی با ما مشارکت نمی کنند. متاسفانه ما با هیچ مقام اوکراینی در ارتباط نیستیم. اما ما از ارتباط با آنها منع نشده ایم.

ادامه مذاکره| آندری دشچیتسیا، وزیر امور خارجه اوکراین، در یک کنفرانس خبری در کی یف، تاکید کرد که کشورش هرگز جزیره خودمختار کریمه را به کسی واگذار نخواهد کرد. او با این حال افزود که خواهان حل مسالمت آمیز این بحران با روسیه است. وزیر خارجه اوکراین همچنین تاکید کرد: «ما هر کاری را برای حفظ تمامیت ارضی اوکراین و حفظ مرزهای آن انجام خواهیم داد.» همزمان، سرگی لاوروف، همتای روس او در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای تاجیکش در مسکو، اعلام کرد که کشورش حاضر است با قدرت های خارجی به صورت صادقانه و برابر، برای کمک به اوکراین برای خروج این کشور از بحران، گفت وگو کند. او همچنین افزود که دولت موقت اوکراین وابسته به ملی گراهای افراطی است که قدرت را به زور در دست گرفته اند.

اخراج روسیه از جام جهانی 2014| گاردین گزارش داد نمایندگان جمهوریخواه کنگره امریکا در واکنش به تصرف منطقه کریمه توسط روسیه اعلام کردند فیفا باید روسیه را از حضور در جام جهانی 2014 برزیل محروم کند و میزبانی این کشور را نیز در جام جهانی 2018 باطل کند.