آرشیو یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۳۰
اخبار کشور
۱۰

سردار نقدی: بسیج طی یک سال 4 میلیون و 800 هزار نهال کاشته است

رئیس سازمان بسیج با اعلام خبر کاشت 4میلیون و 800 هزار نهال طی یک سال، از آمادگی بسیجیان برای کمک به دولت در حوزه محیط زیست خبر داد.

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم کاشت 2 هزار نهال که به همت سپاه تهران بزرگ در پادگان شهید سلیمانی صورت گرفت، گفت: امروز همه دنیا مدعی ضرورت حفظ محیط زیست شده اند و به عنوان یکی از شاخصه های توسعه مطرح می کنند. در حالی که دنیا در دوره ای محیط زیست را قلع و قمع و دست به جنایت در این حوزه زد و امروز به بحران رسیده و اعلام می کند که حفظ محیط زیست لازم است.

وی افزود: تفاوت انگیزه ما و آنها این است که ما برای محیط زیست اصالت قائلیم و اینها را حق الله می دانیم و فقط به خاطر منافع خودمان به درخت توجه نمی کنیم.

نقدی تاکید کرد: در بسیج کارهای خوب در حوزه محیط زیست صورت گرفته و در سال گذشته 4 میلیون و 800 هزار نهال کاشته و یک میلیون و 800 هزار نهال تولید کرده ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اگر دولت جدید بخواهد زمینه ها را فراهم کند، قدم های بزرگتری توسط بسیجیان در حوزه های محیط زیست برداشته می شود.

نقدی همچنین اظهار داشت: از مجلس محترم می خواهیم سختگیری بیشتری نسبت به از بین برندگان محیط زیست داشته باشد و همچنین مالیات سنگینی بر دارندگان ویلاها تحمیل شود تا موج ویلاسازی و از بین بردن درختان مهار شود.

به گزارش فارس، وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج در سال 93 برنامه بسیار خوبی در 3 استان شمالی کشور در خصوص حفظ محیط زیست و جنگل های شمال اجرا خواهد کرد.