آرشیو دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۹۱۸
جامعه
۱۳

دکه خبر

داریوش آرمان، دبیر هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اعلام زنگ خطر نارسایی کلیه گفت:؟ هزار بیمار کلیوی داریم و حدود؟ هزار نفر آنها نیازمند دیالیز هستند و سالانه 15 تا 20 درصد به تعداد بیماران دیالیزی اضافه می شود اما دستگاه های کافی و استاندارد برای همه آنها وجود ندارد.

رجبعلی خسروآبادی، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران اعلام کرد: در ایام نوروز، سفره خانه های سنتی از تخفیف؟ درصدی و مراکز اقامتی پایتخت از تخفیف 40 درصدی برخوردار خواهند بود.

نمایشگاه آثارهنری جانبازان اعصاب و روان بیمارستان نیایش به مدت 10روز تا 26 اسفند ماه از ساعت 7 صبح تا 18 و 30 عصر در پارک شقایق (سعادت آباد) دایر است. در این نمایشگاه شش رشته از کارهای هنری شامل تابلورنگ روغن، تابلوهای کاشی معرق، شمع های فانتزی و تزیینی، تابلوهای معرق نئون، سفال های تزیینی و کارت پستال های ساخته جانبازان اعصاب و روان برای بازدید عموم به نمایش درآمده است.

مجتبی ملکی، دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش از فعالیت برخی مراکز حوزوی برای تربیت مربی کودک خبر داد.

محسن مصلحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: بنای تاریخی عالی قاپو به دلیل اقدامات مرمتی در ایام نوروز 93 تعطیل خواهد بود.

مهدیه جعفری، متخصص شیلات گفت: هم اکنون ماهی کفال دریای خزر دارای آلودگی انگلی قابل سرایت به انسان شده است که باید بگویم شهروندان و مسافران نوروزی که به شهرهای شمالی سفر می کنند، از خرید و خوردن ماهی کفال تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.