آرشیو دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۹۱۸
حوادث
۱۴

آبعلی پر حادثه ترین پیست کشور لقب گرفت

ایسنا| مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمراعلام کرد: 34 حادثه در پیست های اسکی در زمستان امسال رخ داد.

مرتضی مرادی پور در تشریح جزییات حوادث پیست های اسکی در طرح زمستانه امسال، گفت: در طرح زمستانه امسال 176 عملیات در کوهستان های کشور به ثبت رسیده است که از این میان 34 مورد آن مربوط به پوشش امدادی حوادث رخ داده در پیست های اسکی بوده است.

وی با بیان اینکه پیست آبعلی با ثبت 20 مورد عملیات، یکی از پر حادثه ترین پیست های کشور لقب گرفته است، گفت: هشت مورد عملیات نیز در کوهستان های برفی اصفهان توسط امدادگران پوشش داده شده است.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بر اثر حوادث پیست های اسکی 779 نفر دچار حادثه شده اند، گفت: در این میان 778 دچار مصدومیت شدند که 65 نفر از این افراد به علت نیاز بیشتر به درمان، به بیمارستان منتقل شدند.

مرادی پور با بیان اینکه برخی پیست های بزرگ همچون پیست اسکی شمشک- دیزین دارای سیستم مستقل امداد و نجات و پاسخگویی به سوانح است، گفت: آمارهای ارائه شده در مورد عملیات هایی است که امدادگران این سازمان نسبت به پوشش آن اقدام کرده اند.

وی با بیان اینکه بیشتر حوادث رخ داده در این حوزه مربوط به اطراف پیست های اسکی است، گفت: معمولابرخی افراد با استفاده از تیوپ یا مشمع، اقدام به سر خوردن روی برف ها می کنند که به علت شتاب بیش از حد، ممکن است حوادث متعددی رخ دهد.