آرشیو دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۹۱۸
ادب و هنر
۱۲

12سالن سینما به زودی توسط بانک ها مصادره می شود

ایلنا| روند رو به افول سالن های سینمایی همچنان ادامه دارد. رییس انجمن سینماداران از توقیف 12 سالن سینمایی توسط بانک ها خبر داد.

محمدقاصد اشرفی، رییس انجمن سینماداران گفت: 12 سالن سینما شامل چهار سالن سینما ماندانا تهران، سه سالن سینما جی تهران و پنج سالن سینمای شهر یزد به دلیلی بدهی به بانک قرار است توسط بانک ها مصادره شوند.

وی ادامه داد: سینما ماندانا به بانک کشاورزی بدهکار است و سینما جی و یزد به بانک سپه بدهکار هستند و بانک ها با ابلاغ حکم مصادره به دنبال برگزاری مزایده برای فروش این سینماها هستند.

اشرفی با اشاره به روند بدهکار شدن سینماها به بانک ها افزود: برای بازسازی این سالن های سینمایی قرار بود که به آنها کمک شود اما این کمک انجام نشد و ما به دنبال گرفتن وام رفتیم و پروسه گرفتن وام 10 سال طول کشید.

وی ادامه داد: از سال 82 پیگیر دریافت وام بودیم اما وام زمانی به من داده شد که ارزش پولی آن کاهش پیدا کرده بود، در حالی که سود زیادی بابت پرداخت این وام باید به بانک پرداخت می کردم.

اشرفی افزود: سال 82 سود بانک 22 درصد بود اما وام سال 87 به صاحبان سینما پرداخت شد، در حالی که سود بانکی در سال 82 دوازده درصد شده بود اما بانک همان سود 22 درصد را حساب کرد. وی ادامه داد: من به عنوان مدیر سینمای ماندانا 660 میلیون تومان وام دریافت کردم و هم اکنون روزانه 800 هزار تومان بابت اقساط و دیرکرد آن باید پرداحت کنم که از توان من خارج است به همین دلیل بانک با اخطاریه یی روند صدور مجوز مصادره و برگزاری مزایده را آغاز کرده و قصد دارد به جای طلب خود سالن سینما را مصادره کند. این مشکل برای سینماهای جی و سینماهای شهر یزد نیز وجود دارد.