آرشیو شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۹۲۲
سیاسی
۳

تبرئه 3 متهم حادثه 22 بهمن قم در دادگاه ویژه روحانیت

22بهمن ماه سال گذشته، علی لاریجانی به مناسب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به قم رفت تا در صحن حضرت معصومه (س) برای ساکنان حوزه انتخابیه خود سخنرانی کند. اما او در میان بهت همگان شنونده شعار های توهین آمیز و نظاره گر پرتاب مهر و کفش به خود بود تا مجبور به ترک محل سخنرانی شود و همه چیز را نیمه کاره رها کند. پس از این اتفاق، نمایندگان مجلس در اعتراض به حادثه 22 بهمن تصمیم به تشکیل کمیته یی برای پیگیری اتفاقات پشت پرده این جریان گرفتند. این کمیته که به ریاست منصور حقیقت پور و عضویت نقوی حسینی و مهدی دواتگری تشکیل شد، قرار شد جریانات پشت پرده قم را بررسی و پیگیری کند.

پس از قریب به هفت ماه پیگیری این کمیته موفق شد تا گزارشی از اتفاقات و پشت پرده آن تهیه و در صحن علنی مجلس آن را قرائت کند که متن این گزارش با تایید نمایندگان و هیات رییسه مجلس جهت پیگیری های لازم قضایی به قوه قضاییه فرستاده شد. این پرونده که از زمان ارسالش به قوه قضاییه یعنی مرداد ماه، در سکوت همچنان دنبال می شود، سرانجام پنجشنبه گذشته اعلام شد که سه تن از متهمان این پرونده تبرئه شده اند.

قاسم روانبخش دبیر سیاسی هفته نامه پرتو، که یکی از منتقدان جدی کمیته پیگیری حادثه قم

به شمار می رود، روز گذشته از تبرئه سه نفر از متهمان در گفت وگو با خبرگزاری فارس، خبر داد و گفت: جلسه دادگاه ویژه روحانیت 12 روز پیش یعنی یکشنبه 11 اسفند ماه برگزار شد و در آن جلسه از بنده و دو نفر دیگر از دوستان موسسه امام خمینی(ره) به دلیل گزارش مجلس برای حضور در دادگاه دعوت شده بود که در آن جلسه دادگاه کیفرخواست قرائت شد و پس از آن ما نیز با ادله متقن از خود دفاع کردیم، طی آن دفاع اعلام کردیم که نقشی در آن ماجرا نداشته و مباحث مطرح در گزارش، اتهامی بیش نیست. به گفته او، روز چهارشنبه 21 اسفندماه مجددا خواستند تا به دادگاه برویم و در آنجا حکم تبرئه را به ما ابلاغ کردند.