آرشیو شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۹۲۲
جهان
۶

نبرد سایبری روسیه و غرب

همزمان با افزایش تنش های دیپلماتیک بین روسیه و غرب، یک منازعه تبلیغاتی و سایبری نیز بین این دو جبهه آغاز شده است. بسیاری از رسانه های غربی از هر خبری برای سیاه جلوه دادن دولت روسیه استفاده می کنند و رسانه های روسی نیز قصد عقب نشینی ندارند. این دو گزارش را می توان از جمله این مبارزه سایبری و تبلیغاتی دانست.

دویچه وله: سایت های مخالفان پوتین در روسیه مسدود شدند

دولت روسیه در اقدامی کم سابقه چندین سایت گروه های اپوزیسیون در این کشور را مسدود کرد. به گفته مقامات روسی این صفحات اینترنتی، شهروندان این کشور را به اعتراض و تظاهرات غیرقانونی فراخوانده اند. برای نمونه صفحه اینترنتی گری کاسپارف، قهرمان پیشین شطرنج جهان و یکی از منتقدان پوتین در فهرست صفحات بلوکه شده قرار دارد. در صفحه اینترنتی کاسپارف برخلاف رسانه های رسمی روسیه، منتقدان دولت نیز امکان ابراز نظر داشتند. مسوولان نظارت بر فعالیت رسانه ها در روسیه اعلام کردند که به درخواست دادستانی کل این کشور، سایت الکسی ناوالنی، یکی از رهبران سرشناس اپوزیسیون نیز مسدود شده است.

صدای روسیه: حمله به وب سایت ریاست جمهوری روسیه

به گزارش سرویس مطبوعاتی کرملین، وب سایت رییس جمهور روسیه www.kremlin.ru به دلیل حملات DDoS نامنظم کار می کند. کارشناسان اقدامات لازمه را برای بازگرداندن کار تارنما انجام می دهند. بنا بر این گزارش، این حملات ادامه دارد، بنابراین وقفه ها در کار سایت ممکن است. تمام اقدامات برای منظم و فعال سازی کار سایت و دسترس بودن آن انجام می شود. سرویس مطبوعاتی اشاره کرد که در روز جمعه تعدادی از تارنما های دیگر نیز مورد حمله هکرها قرار گرفت. وب سایت بانک مرکزی روسیه از ساعت 10صبح روز جمعه حدود یک ساعت غیر فعال بود. کارشناسان سرویس امنیتی تمام اقدامات لازم را برای برطرف کردن این مشکل انجام می دهند.