آرشیو شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۹۲۲
جامعه
۱۳

دکه خبر

معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست: سال ها در مقابل حذف بنزین پتروشیمی مقاومت می شد. مهم ترین اقدامی که در سال 93 انجام خواهد شد حذف بنزین پتروشیمی است. در سال آینده تولید سوخت یورو4 قطعی است.

سردار رحیمی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ: بیشترین تصادفات مربوط به تاکسیرانان است. هم اکنون بیش از 80 هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعالیت می کنند و اگر قانونمداری سرلوحه کار این تاکسیرانان قرار گیرد قطعا در وهله اول زمینه ساز آرامش روحی و روانی برای خودشان خواهد بود همچنین رعایت قانون منجر به کاهش حوادث می شود.

فرهنگ قصریانی، مدیرکل دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست: در حال حاضر پارک های صلح و دوستی ایران با کشورهای ارمنستان و عراق مشخص شده اند. نخستین پارک مرزی، پارک ارسباران است که میان ایران و ارمنستان قرار دارد. همچنین پارک ایلام در مرز ایران و عراق واقع شده، سومین پارک مرزی در منطقه کردستان با نام «شاهو و کوهسالان» نیز بین کشور عراق و ایران واقع شده که قرار است این پارک در یونسکو نیز به ثبت برسد.

محمد درویش، مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست: تولید زباله در کشور ما نسبت به میانگین جهانی بسیار بیشتر است و تولید پسماند در سه استان شمالی کشور شامل گیلان، مازندران و گلستان از میانگین کل کشور هم بیشتر است. تفاهمنامه همکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست و استان های تهران، البرز، گیلان، مازندران، گلستان و قزوین به امضا رسید. یکی از اهداف کوتاه مدت این تفاهمنامه این است که تلاش کنیم حداقل پرتاب زباله از خودرو را در ایام نوروز حذف کنیم و آن را به سراسر کشور تسری دهیم.