آرشیو یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۴۱
ورزشی - اخبار کشور
۹

برای انجام رزمایش مشترک ایران و عمان، ناوگروه امداد و نجات ایران در بندر سلطان قابوس عمان پهلو گرفت

ناوگروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری چهارمین رزمایش مشترک امداد و نجات نیروی دریایی ایران و عمان در بندر سلطان قابوس مسقط کشور عمان پهلو گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس فرمانده ناوگروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران گفت: این ناوگروه شامل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند، ناو موشک انداز شمشیر، ناو لجستیکی بوشهر و بالگرد AB212 از نیروی دریایی ارتش و یدک کش سفیر3 از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

ناخدایکم عبدالهی افزود: همجواری کشورهای ایران و عمان با تنگه استراتژیک هرمز، عبور کشتی های بسیار از این منطقه و تهدیدهایی که برای این کشتی ها وجود دارد نقش موثر و اصلی این دو کشور را در ایجاد امنیت منطقه پررنگ می کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز گفت: رزمایش مشترک ایران و عمان که از 15 تا 18 فروردین در منطقه دریای عمان برگزار می شود توانمندی جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان را برای امنیت تجسس و نجات در منطقه افزایش می دهد.

امیر حبیب الله سیاری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز اظهار کرد: برقراری امنیت در منطقه به ویژه در برخورد با دزدی دریایی یکی از نتایج این همکاری است.

وی با بیان اینکه اگر اتفاقی در منطقه دریایی مربوط به جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان بیفتد، مسئولیت آن به عهده این دو کشور است، و برای انجام این مسئولیت دو کشور نیاز به هماهنگی و همکاری بیشتر دارند و این رزمایش برای ارتقای توانمندی های دو کشور مفید است.

وی گفت: سفر ناوهای ایران به کشورهای مختلف و دید و بازدیدهایی که انجام می شود پیام صلحی است که هم بر طرح های ایران هراسی دشمن اثر می گذارد و هم به تحکیم روابط ما با کشورها می انجامد.

بر اساس معاهده سال 1389 بین نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و عمان رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی هر ساله در یکی از دو کشور برگزار می شود.

امسال چهارمین رزمایش مشترک امداد و نجات 18 فروردین در آب های کشور عمان برگزار می شود.