آرشیو چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۴۴
فرهنگ و هنر
۵

روایت صعود تیم ملی به جام جهانی در نمایشگاه کتاب

به گفته رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال، وزارت ارشاد موافقت خود را با اجرای برنامه هایی مفصل در رابطه با راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی در نمایشگاه کتاب تهران، اعلام کرده است.

محمدرضا ملامحمد، رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال درباره طرح پیشنهادی این فدراسیون به مسئولان نمایشگاه کتاب تهران گفت: به دلیل نزدیکی ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با جام جهانی 2014 برزیل، سال گذشته و بر اساس پیش بینی و برنامه ریزی که انجام داده بودیم، مکاتباتی را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت دادیم و خوشبختانه همکارانم که پیگیر این مساله بوده اند، اطلاع دادند که وزارت ارشاد هم با این طرح پیشنهادی موافقت کرده است. وی افزود: ما قصد داریم در قالب یک فضای نمایشگاهی که با عنوان «داستان یک صعود» برپا خواهد شد، به شکل های مختلف به راهیابی تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی بپردازیم و به همین منظور کمیته ای تشکیل شده است تا آثار عکاسانی را که در شکار صحنه های این صعود به یاد ماندنی سهم داشته اند، انتخاب و آنها را همراه گزیده ای از فیلم های منتخب در همین رابطه و نیز آمارهای صعود، در این فضای نمایشگاهی به نمایش بگذارند.

ملامحمد بیان کرد: تیم ملی فوتبال ایران در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در اردوی آفریقای جنوبی خواهد بود، اما رئیس فدراسیون فوتبال، اعضای هیات رئیسه و نیز پیشکسوتان فوتبال و مقامات کشوری و لشکری در این ایام در سالن یادشده حضور خواهند یافت و از نزدیک در این زمینه با مردم گپ وگفت خواهند کرد.

وی با اشاره به عنوان این برنامه ها و فضای نمایشگاهی که به مناسبت صعود ایران به جام جهانی برپا خواهد شد، ابراز امیدواری کرد بعد از پایان جام جهانی 2014 برزیل، کتابی هم تحت همین عنوان (داستان یک صعود) چاپ و منتشر شود.