آرشیو چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۴۴
جهان
۶

هشدار سازمان ملل نسبت به وقوع فاجعه انسانی در جامعه مسلمانان میانمار

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در میانمار نسبت به اوضاع وخیم مسلمانان روهینجا در غرب این کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، توماس اوجئا کوینتانا، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در میانمار ضمن هشدار نسبت به اوضاع وخیم مسلمانان روهینجا تاکید کرد: کمبود آب آشامیدنی و دارو که مسلمانان روهینجا با آن مواجهند، فقط بخشی از اقدامات غیربشردوستانه ای است که علیه آنها صورت می گیرد.

وی با بیان این که این اقدامات جنایت هایی غیربشری محسوب می شوند، گفت: حملاتی که برخی سازمان های فعال در عرصه حقوق بشر را هدف قرار می دهند، وضع امدادرسانی و رساندن آب آشامیدنی سالم، تغذیه و دارو به مسلمانان میانمار را با مشکل مواجه کرده است.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل افزود: بیش از 170 فعال در عرصه امدادرسانی ماه گذشته به دلیل اقدامات خشونت آمیز منطقه راخین در میانمار را ترک کردند و ممکن است تمامی تاسیسات زیربنایی در این منطقه به طور کامل ویران شود.

کوینتانا عنوان کرد: وضع در روهینجا زندگی ده ها هزار نفر از مسلمانان را که به امدادرسانی نیاز دارند، به خطر انداخته است. وی با بیان این که کمبود آب آشامیدنی در برخی اردوگاه ها، تهدیدی واقعی برای ساکنان میانمار است، از مقامات این کشور خواست تا برای تضمین امنیت امدادرسانان تلاش بیشتری کنند.

این مسئول سازمان ملل از مقامات میانمار خواست تا با مساله تبعیض نژادی و به حاشیه راندن اقلیت روهینجا مقابله کنند.