آرشیو چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۴۴
ورزش
۱۸

سرمربی جدید تیم ملی دوچرخه سواری:برای اینچئون قول مدال نمی دهم

سرمربی اهل جمهوری چک تیم ملی دوچرخه سواری ایران معتقد است ورزشکاران ایرانی از شرایط فیزیکی خوبی برخوردارند، اما از لحاظ تکنیکی ضعف هایی دارند که صورت برطرف شدن آن می توانند در مسابقات پیش رو به موفقیت دست یابند.

به گزارش جام جم، پاول بوران که به تازگی به ایران آمده و قرار است تا بازی های آسیایی اینچئون به مدت شش ماه هدایت تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان را در بخش پیست برعهده بگیرد، در نشست خبری دیروز خود گفت: تجربه دوچرخه سواری ام در 25 سال گذشته اکنون من را به ایران کشانده است. در سال 2007 برای نخستین بار دوچرخه سواران ایرانی را دیدم و متوجه شدم پتانسیل خوبی دارند. نتایجی که ایرانی ها کسب می کردند برایم جالب بود. من باور دارم با توجه به شرایط فیزیکی، محیطی که در ایران وجود دارد دوچرخه سواران می توانند نتایج خوبی در سه رویداد مهمی که پیش رو داریم کسب کنند.

وی ادامه داد: به محض ورود به ایران برنامه های تمرینی خود را شروع کردم و قصدم این است که هر چه سریع تر برنامه ها را پیگیری کنم تا تیم ملی ایران را برای مسابقات قزاقستان آماده کنم. می دانم ایرانی ها در دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا در هند نتایج خوبی کسب کرده اند و امیدوارم با توجه به برنامه های تمرینی که برای آنها در نظر گرفته ام موفقیت های قبلی خود را در سطح بهتری تکرار کنند.

بوران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که چقدر از دوچرخه سواری ایران شناخت داشته است، گفت: برای اولین بار در سال 2007 و در مسابقات مسکو دوچرخه سواران ایرانی را دیدم و پس از آن نتایج آنها را اینترنت بررسی می کردم. فکر می کنم مدت شش ماه زمانی که تا بازی های آسیایی باقی مانده است برای اجرای برنامه ها و شرایط فیزیکی دوچرخه سواران ایرانی کافی باشد، البته بیشتر باید روی بحث روانی و روحیه کار کنیم.

وی در مورد این که آیا قول مدال در بازی های آسیایی می دهد یا خیر، گفت: متاسفم که نمی توانم قولی بدهم، زیرا ورزش مانند ریاضی نیست و نمی توان در آن قولی داد. از بین بردن نقاط ضعف و اشتباه ها مهم ترین اقدامی است که باید انجام دهیم و نمی توانم بگویم همه مدال های طلارا در مسابقات پیش رو به دست خواهیم آورد، اما با توجه به شرایط، بهترین نتیجه ممکن را به دست می آوریم.