آرشیو چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۵۰
پاورقی
۶

انتقاد از مصاحبه انجام نشده؟!

منبع: Research@kayhan.ir

زیر سوال بردن سهام عدالت، طرح هدفمند کردن یارانه ها، سهمیه بندی بنزین و تبلیغاتی خواندن سفرهای استانی دولت نهم از جمله دیگر اقدامات اصلاح طلبان و تعدادی از اعضای مجمع روحانیون مبارز و بخصوص چهره هایی چون سید محمد خاتمی، موسوی لاری، مجید انصاری، علی اکبر محتشمی پور و... برای تخریب دولت نهم بود. این تخریبها تا آن جا پیش رفت که روزنامه صدای عدالت و روزنامه مردم سالاری (از روزنامه های نزدیک به مجمع روحانیون مبارز) در روزهای آغازین سال 1387 در تخریب احمدی نژاد و دولت نهم آن قدر اشتیاق و عجله نشان دادند که در اقدامی منحصر به فرد در تاریخ رسانه های جهان از محتوای مصاحبه انجام نشده رئیس جمهور هم به شدت انتقاد کردند.565

این روزنامه ها در حالی که مصاحبه رئیس جمهور با رسانه ملی به دلایلی لغو شده بود، به نقد مصاحبه انجام نشده پرداخته و بدین شکل دولت را به باد انتقاد صحبتهای مطرح نشده از سوی رئیس جمهور قرار دادند!

همچنین روزنامه اعتماد ملی (متعلق به مهدی کروبی دبیرکل سابق مجمع روحانیون مبارز) در اقدامی تامل برانگیز با انتشار مقاله ای حاوی توهین به مردم تحت عنوان «آواز دلفینها» سفرهای استانی دولت را که مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته بود، به تخطئه این اقدام ارزشمند دولت نهم پرداخت. این اقدام روزنامه اعتماد ملی آن قدر وقیحانه بود که مهدی کروبی (دبیرکل حزب اعتماد ملی و دبیرکل سابق مجمع روحانیون مبارز) را مجبور به عذرخواهی از مردم کرد.

دبیرکل سابق مجمع روحانیون مبارز با اشاره به مقاله منتشره در روزنامه اعتماد ملی در تاریخ 31 فروردین 1387 ضمن ابراز تاسف از انتشار این مقاله اظهار داشت:

«من وظیفه خود می دانم که از مردم ایران و نیز کسانی که در این مقاله به آنها اهانت شده است پوزش بخواهم».566

کروبی پس از عذرخواهی مجبور به انجام تغییراتی در شورای سیاستگذاری روزنامه اعتماد ملی شد و رسول منتجب نیا را رئیس این شورا قرار داد. هرچند انتخاب منتجب نیا برای ریاست شورای سیاستگذاری روزنامه رسمی حزب اعتماد ملی برای خنثی سازی نفوذ تندروهای ساختارشکن در این روزنامه بود، اما این تندروها از یکی دو سال قبل و از زمان تاسیس حزب اعتماد ملی و انتشار اولین شماره ارگان رسمی این حزب، به آن جا نفوذ یافته

بودند.

_______________________________

565 -روزنامه کیهان، به تاریخ 27/1/1387.

566 -همان، به تاریخ 2/2/1387.