آرشیو پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۹۳۸
سیاسی
۲

خبر

آخرین وضعیت پرونده محمدرضا رحیمی

سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران درباره پرونده محمد رضا رحیمی یکی از مسوولان ارشد دولت دهم گفت: مطالعه پرونده در شعبه 76 دادگاه کیفری استان آغاز شده و هیات قضایی مشغول مطالعه دقیق آن هستند. به گزارش ایرنا، محسن افتخاری اظهار داشت: پس از مطالعه پرونده دادگاه برای برگزاری جلسات محاکمه آماده می شود.

مدیرکل زندان های استان تهران:ملاقات و مرخصی به بابک زنجانی با نظر قاضی صورت می گیرد

مدیرکل زندان های استان تهران گفت: بابک زنجانی از زمان بازداشت تاکنون به مرخصی نیامده است. سهراب سلیمانی در گفت وگو با ایسنا گفت: بابک زنجانی از تاریخ نهم دی ماه سال 92 که بازداشت شد به مرخصی نیامده است. وی ادامه داد: ارائه مرخصی و ملاقات به بابک زنجانی با نظر قاضی صورت می گیرد. سلیمانی یادآور شد که زمان دقیق قرار بازداشت موقت بابک زنجانی را باید از دادسرا جویا شد.

تحقیق از شاکیان مرتضوی و زنجانی

شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت از وکیل مدافع حدود هزار نفر از کارگران شرکت ها و کارخانجات تولیدی کشور که در پرونده تامین اجتماعی از سعید مرتضوی و بابک زنجانی شکایت کرده اند، تحقیق کرد. خلیل بهرامیان در گفت وگو با ایرنا افزود: دوشنبه هفته جاری در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت حضور یافتم و بازپرس به عنوان وکیل مدافع کارگران شاکی در پرونده، تحقیق به عمل آورد. وکیل مدافع کارگران شاکی در پرونده تامین اجتماعی ادامه داد: حدود هزار نفر از کارگران شرکت ها و کارخانجات تولیدی کشور به وکالت من از سعید مرتضوی و بابک زنجانی و افرادی در سطوح بسیار بالادر پرونده تامین اجتماعی شکایت کرده اند. بهرامیان یادآور شد: اکنون گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی در دستور دادسرا قرار دارد در حالی که در سال 89 نیز از تامین اجتماعی تحقیق و تفحص به عمل آمد و آن گزارش حتی در مجلس قرائت نشد. وکیل مدافع کارگران شاکی در پرونده تامین اجتماعی افزود: در آن گزارش افراد بسیاری در مظان اتهام قرار داشتند و پول هایی از مرتضوی، مدیر عامل سابق تامین اجتماعی دریافت کرده بودند.