آرشیو پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۹۳۸
حوادث
۱۴

کلاهبرداری میلیاردی با عناوین جعلی کشوری و لشکری

مهر| رییس پلیس آگاهی غرب استان تهران از دستگیری کلاهبردار میلیاردی با 15شاکی در شهریار خبر داد که با جعل عناوین دولتی طعمه هایش را فریب می داد.

سرهنگ «منصور خدادادی» در تشریح این خبر گفت: همزمان با دریافت پرونده یی از کلانتری 18باغستان شهریار مبنی بر کلاهبرداری فردی به نام «ح-ک» که با چهره موجه خود را از کارکنان دولت معرفی می کرد، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ خدادادی ادامه داد: شاکی با فریب یکی از مالباختگان به او وعده داده بود می تواند برایش تخفیف مجوز ساخت بگیرد و در این زمینه 104 میلیون و 500 هزار ریال از وی گرفته و هیچ کاری انجام نداده بود. وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، با تحقیق از شاکی مشخص شد که متهم با نشان دادن دستبند و انواع کارت های شناسایی از نهادهای کشوری و لشکری، شاکی را فریب داده و اعتماد وی را جلب کرده و در فواصل مختلف به بهانه پیشرفت کار مبالغی اخذ کرده است.

خدادادی تصریح کرد: به مرور زمان شاکیان دیگری که به بهانه های مختلف و متناسب به نیاز آنها، مانند اخذ وام های سنگین، آزادی زندانی، اعطای نمایندگی، با چهره موجه و با استفاده از عناوین جعلی و دادن شماره حساب خود کلاهبرداری کرده بود به پلیس آگاهی مراجعه کردند.

رییس پلیس آگاهی غرب استان تهران عنوان داشت: با به کارگیری مخبرین و اقدامات فنی سرانجام متهم در منطقه فردیس مورد شناسایی قرار گرفته و پس از دستگیری برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: در بازجویی از متهم، وی ضمن اعتراف به جرمش، به کلاهبرداری از 15 نفر بالغ بر یک میلیارد و 8 میلیون ریال اعتراف کرد.

سرهنگ خدادادی افزود: متهم اعتراف کرد با همراه داشتن دستبند و گاز اشک آور، در کلاهبرداری هایش، کارت های مربوط به نمایندگی شرکتش را به مالباختگان نشان می داده و به بهانه وام گرفتن از آنها پول می گرفته است.