آرشیو پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۱
فرهنگ و هنر
۵

صدور مجوز ترانه ها الکترونیک می شود

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی از آغاز به کار ساماندهی الکترونیک صدور مجوز ترانه ها از ابتدای اردیبهشت خبر داد و گفت: برای یاری اعضای شورای ترانه در بررسی اشعار، مشاور مذهبی پیش بینی شده است.

به گزارش مهر، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در دیدار با اعضای شورای شعر و ترانه در جریان فعالیت این شورا و مشکلات اجرایی آن قرار گرفت.

علی مرادخانی در این دیدار تاکید کرد که باید سازوکاری پیش بینی شود تا اشعاری که مجوز می گیرد دیگر نیاز به بررسی دوباره نداشته باشد. این در حالی است که کاهش زمان بررسی و صدور مجوز برای اشعار از اهداف معاونت هنری برای خدمت رسانی بهتر است.

معاون هنری وزیر ارشاد با بیان این که افرادی درخواست می کنند برای ارائه شعر به شورای ترانه قوانینی ایجاد شود، گفت: هر فردی براساس حقوق شهروندی و مدنی خود می تواند شعری را برای بررسی به شورا ارائه کند. ایجاد این قوانین به نوعی نقض حقوق شهروندی است.

محمدعلی بهمنی عضو شورای شعر نیز در این نشست پیشنهاد کرد فضایی برای پرسش و پاسخ و ارتباط دو سویه اعضای شورای شعر با مخاطبان این شورا فراهم شود زیرا در این زمینه برپایی کلاس های آموزشی بسیار موثر است.

اعضای شورای ترانه نیز درباره صدور مجدد مجوز برای اشعار اجراهای صحنه ای که یک بار در قالب آلبوم مجوزگرفته است سخن گفتند و خواستار رفع این مشکل برای کاهش حجم بررسی درخواست ها شدند.

پیروز ارجمند، مدیرکل دفتر موسیقی نیز در این دیدار با بیان این که برای یاری اعضای شورای ترانه در بررسی اشعار، مشاور مذهبی پیش بینی شده است، بیان کرد: مواردی وجود دارد که شعر درخواست کنندگان توسط شورای ترانه تائید نمی شود و افراد برای مجوز پافشاری می کنند که برای رفع این مشکل یک شورای بازنگری پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: سامانه الکترونیک این شورا هم آماده شده است و از ابتدای اردیبهشت ثبت درخواست فقط از طریق فرم های اینترنتی امکان پذیر است. اشعاری که پیش از این از شورای شعر و ترانه مجوز گرفته است نیز روی سامانه قرار می گیرند تا امکان تطبیق برای متقاضیان وجود داشته باشد.

در این دیدار پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی، مرتضی باقرنژاد مشاور اجرایی معاونت هنری، عباس کی منش، سعدالدین ستوده، حسین آهی، محمدعلی بهمنی، ناصر فیض، سعید بیابانکی، فاضل نظری، یاور همدانی، پرویز بیگی و محمود دست پیش حضور داشتند.