آرشیو پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۱۷۶
بورس - شرکت ها
۱۰

آخر هفته متعادل فرابورس

زهرا رحیمی

گروه بورس: جریان حمایتی حاکم بر بازار سرمایه که از اواسط هفته جاری آغاز شده بود، روز گذشته تاثیر خود را بر بازار سهام گذاشت و هرچند در بازار فرابورس با شدت کمتری دنبال شد، اما در نهایت هفته ای مثبت برای این بازار رقم خورد و آخرین روز کاری هفته شرایط متعادلی بر فرابورس حاکم شد، به طوری که حجم و ارزش کل معاملات با تغییر نامحسوسی نسبت به مبادلات روز سه شنبه مواجه شده و در کل خرید و فروش 4/87 میلیون اوراق بهادار به ارزش 8/3472 میلیارد ریال در 29 هزار و 644 دفعه در سامانه معاملاتی این بازار به ثبت رسید.

شاخص فرابورس در پایان معاملات دیروز 4/17 واحد معادل 40/2 درصد افزایش یافت و آیفکس 5/742 واحدی شد.نماد بانک دی و نماد تازه وارد کشتیرانی دریای خزر به ترتیب با جابه جایی 51/6 و 54/7 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را به نام خود ثبت کردند. نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان و مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن افزایش 5 درصدی قیمت را در پایان معاملات دیروز تجربه کردند وبیشترین افزایش قیمت را داشتندو در مقابل بانک خاورمیانه هم بیشترین کاهش قیمت را داشت. نمادهای سرمایه گذاری بانک کار آفرین و پالایش نفت تهران در صدر بهترین تقاضا و نماد های امتیاز مسکن تسهیلات مسکن دی ماه و کشتیرانی دریای خزر در صدر بهترین عرضه قرار داشتند. از سوی دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی و در جریان معاملات اوراق با درآمد ثابت بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش 213 هزار و 630 برگه اجاره سامان تعلق گرفت و در بازارETF هم شاهد معامله 160 هزار و 230 واحد صندوق قابل معامله سرمایه گذاری آسام بودیم. در جریان معاملات تسهیلات مسکن نیز امتیاز تسهیلات مسکن خرداد 90 با بیشترین رشد به قیمت 697 هزار و 252 ریال رسید.

عرضه بلوک 2 درصدی بانک خاورمیانه

بلوک 2درصدی بانک خاورمیانه روز یکشنبه، 31 فروردین ماه در بازار سوم فرابورس عرضه می شود. به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، 80 میلیون سهم بانک خاورمیانه که معادل 2 درصد از سهام این بانک است توسط شرکت مدیریت سرمایه آتیه خواهان به صورت یکجا و نقد از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس به فروش می رسد. قیمت پایه هر سهم بانک خاورمیانه که 4 میلیارد سهم ثبت شده دارد، 3 هزار ریال اعلام شده و ثمن معامله نیز باید مطابق با رویه جاری تسویه پایاپای پرداخت شود