آرشیو پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۵۶۲۳
صفحه آخر
۲۴

زمزمه ها

صرفه جویی 33 درصدی در هزینه های نمایشگاه قرآن

یک پیشکسوت قرآنی کشور اظهار کرد: برنامه ریزی در نحوه و مدت زمان برگزاری نمایشگاه قرآن از سال جدید در نخستین نگاه، یعنی یک سوم صرفه جویی در بسیاری از هزینه ها که این امر با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اقدام خوبی است.

عباس سلیمی، استاد و پیشکسوت قرآنی در گفت وگو با ایکنا، با اشاره به نمایشگاه بین المللی قرآن که همه ساله در تهران برگزار می شود، گفت: به هر حال اصل وجود و برپایی نمایشگاه های قرآنی یک ظرفیت است و باید از این ظرفیت ها به خوبی برای توسعه فعالیت های قرآنی استفاده کنیم.

سلیمی افزود: در مواردی که باید مسائل قرآنی را در قالبی نو و در نمایشگاه های قرآنی به مردم و بویژه نوجوانان و جوانان ارائه کنیم، باید تلاش داشته باشیم که هر سال از برپایی نمایشگاه می گذرد و البته در طول زمان، کارها به سمت کیفیت پیش برود، هر چند تمام کسانی که از نخستین دوره نمایشگاه قرآن خدمت کرده اند، زحمت کشیده اند.

فعالیت های فرهنگی در سطح بین المللی

کتاب «نظام سیاسی ایران» تالیف عباس منوچهری به همت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین و به زبان بوسنیایی در بوسنی به زیور چاپ آراسته شد.

همچنین نخستین نشست مشترک فراکسیون بیداری اسلامی مجلس و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام طاهری رئیس هیات رئیسه فراکسیون، مقتدایی دبیر فراکسیون، حجت الاسلام امیری و حجت الاسلام بزرگواری عضو هیات رئیسه، محمد اسدی موحد دبیر ستاد بیداری اسلامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن اشاره به تعداد رایزنی های فرهنگی در خارج از کشور گفت: «در حال حاضر در 60 کشور 78 نمایندگی فرهنگی داریم که بر اساس رصد گزارش ها، کشورها تمایل گسترش همکاری های فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران دارند. به گزارش دیگر، به همت وابستگی فرهنگی کشورمان ترم بهاره آموزش زبان فارسی در مرکز جدید آموزش زبان فارسی استانبول برگزار شد.>