آرشیو پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۱۲۹۴
بین الملل
۱۱

چهارگوشه

30 زخمی در حمله صهیونیست ها به مسجدالاقصی

در جریان حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی بیش از 30 فلسطینی زخمی شدند. به گزارش الجزیره، نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی با ورود به رواق های مختلف در مسجدالاقصی با نمازگزاران فلسطینی در این مسجد درگیر شده و ده ها نفر از آنها را مجروح کردند. نظامیان اسرائیلی از ورود زنان به داخل مسجدالاقصی جلوگیری کرده و به سمت فلسطینیان داخل مسجد، نارنجک دستی پرتاب کردند.

ضرب الاجل آل خلیفه به نماینده آیت الله سیستانی

رژیم آل خلیفه، با تهدید آیت الله شیخ حسین نجاتی، نماینده آیت الله سیستانی در بحرین، به وی 48 ساعت برای ترک این کشور مهلت داد. به گزارش العالم، جمعیت وفاق که بزرگ ترین گروه سیاسی مخالف رژیم آل خلیفه در بحرین به شمار می رود، این اقدام را نشان دهنده حجم بحران سیاسی و انسانی دانست که آل خلیفه در قبال مردم بی دفاع بحرین در پیش می گیرد. این جمعیت، آیت الله نجاتی را شخصیتی مذهبی و ملی دانست که از جایگاه بسیار والادر بحرین برخوردار است و چنین تعرضی به وی، به مثابه تعرض به حقوق همه مردم بحرین به شمار می رود.

کرزی حمله هوایی ناتو را محکوم کرد

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان حمله هوایی ناتو در ولایت «خوست» در شرق این کشور که در آن 4 غیرنظامی کشته و زخمی شدند را محکوم کرد. به گزارش فارس از کابل، دفتر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری اسلامی افغانستان دیروز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد حامدکرزی رئیس جمهور این کشور حمله هوایی نیروهای خارجی که در جریان آن 2 کودک و یک زن کشته شده را با شدیدترین الفاظ محکوم کرده است. به گفته حامد کرزی، حمله هوایی نیروهای خارجی در این کشور یک تخطی آشکار و برخلاف توافق کابل- واشنگتن است. سه شنبه شب در اثر تمرین نظامی نیروهای خارجی در محله «زنی خیل» در منطقه «نادرشاه کوت» ولایت خوست، 2 کودک و یک زن کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شده است.