آرشیو پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۵۶۲۳
ورزشی
۲۱

ورزش جهان

مردان بارسا در صدر فهرست پردرآمدها

یک گزارش سنجش درآمد ورزشکاران بزرگ که دیروز منتشر شد تصریح می کند که بیشترین درآمد را بین تیم های ورزشی جهان طی 5 سال اخیر تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا داشته است. طبق این گزارش به طور متوسط هر بازیکن بارسا در طول این مدت 25 میلیون پوند حقوق گرفته و این صرفنظر از پاداش ها و پرداخت های اضافی و فعالیت های تبلیغاتی آن ها است. رتبه دوم را در جدول پردرآمدها تیم بیسبال مشهور و قدیمی نیویورک یانکیز داشته است و اضافه بر دو نامی که آمد اسامی تیم های فوتبال منچستر یونایتد، لیورپول و آرسنال و تیم های بسکتبال لس آنجلس لیکرز و بوستون سلتیکز هم در 20 رده نخست مشاهده می شود.

دورتموند فینالیست جام حذفی آلمان شد

دورتموند سه شنبه شب با پیروزی 0-2 برابر وولفس بورگ در اولین مسابقه از مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال آلمان، به فینال این پیکارها راه یافت تا بختش را برای فتح یک جام در فصلی که برایش بد و کم ثمر سپری شده است، حفظ کند. هنریک میختاریان و رابرت لوان دوفسکی مشهور زنندگان گل های زردهای وست فالن در این مسابقه بودند. دیگر فینالیست این جام از مسابقه دیروقت دیشب (چهارشنبه شب) بایرن مونیخ با کایزرس لاترن بیرون آمد.

کان: بایرنی ها مغرور شده اند

اولیور کان دروازه بان و کاپیتان مشهور سابق بایرن مونیخ که چندسالی است کفش ها را آویخته است، دیروز متذکر شد سرخ های ایالت باواریا بعد از قبضه کردن رقابت های امسال بوندس لیگا و قهرمانی بسیار زودهنگام در این رقابت ها مغرور و سربه هوا شده اند و دلیل دو شکست متوالی شان در دو هفته اخیر (و البته در دیدارهایی بی تاثیر) همین مساله بوده است. کان هشدار داد که بایرنی ها مساله را جدی بگیرند زیرا با این روحیات و روش ممکن است در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به رئال مادرید هم ببازند.

پیروزی بارسا و رئال در بسکتبال «یورو لیگ»

در نخستین بازی ها از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه های اروپا (موسوم به «یورو لیگ») بارسلونا و رئال مادردید دو رقیب دیرین اسپانیایی حریفان خود را شکست دادند تا احتمال یک مسابقه اروپایی را نیز بین خود به وجود بیاورند. بارسا، مدیکال پارک ترکیه را 61- 88 مغلوب کرد و رئال نیز 71-88 بر المپیاکوس یونان فایق آمد.