آرشیو پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۵۶۲۳
اجتماعی
۴

سلام ایران

تلفن تماس: 88769075

دشوار بودن جدول کلمات متقاطع: خانم «عزیزی» از دشوار بودن جدول کلمات متقاطع روزنامه گله کرده و گفته اند: «مردم از کجا باید این اطلاعات عجیب را بدانند به عنوان مثال یکی از سوالات جدول مربوط به دست نوشته محمد حسین بن خلف تبریزی است که برای مردم ناآشناست.» ایشان خواسته اند جدول روزنامه قابل فهم و به روز شود.

خدمت این مخاطب عزیز باید گفت طراحی جدول یکی از تخصص های دشوار در کار روزنامه نگاری است و مطمئنا در طراحی جداولی مثل جدول روزنامه ایران که «2 جدول در یک جدول» است باید سوالات سخت هم وجود داشته باشد تا بر اطلاعات حل کننده جدول اضافه شود؛ نه اینکه به راحتی تمام خانه های آن پر شود. با این اوصاف پیشنهاد ایشان را بر چشم می گذاریم و تلاش مان را برای بالابردن کیفیت جدول بیشتر می کنیم.

رعایت نشدن حریم پارک سرخه حصار: آقای عباسی از فرمانداری و شهرداری و وزارت نیرو شهر تهران خواسته اند نسبت به ساخت و سازهای بی رویه و غیراصولی در اطراف پارک سرخه حصار حساسیت بیشتری به خرج دهند تا این پارک هم به سرنوشت مناطق اطراف تهران که به طور غیراصولی ساخته شدند، دچار نشود. این شهروند در پیام شان گفته اند: «حدود 300 خانه بدون جواز و سند در محیط پارک سرخه حصار ساخته شده که کنتور برق و آب ندارد و همه آن ها به صورت رایگان از آب و برق تهران استفاده می کنند. چرا وزارت نیرو هیچ اقدامی برای نصب کنتور در این

خانه ها نمی کند؟»

ظلم به بیمه شدگان در بعضی درمانگاه ها: خانم احمدی گفته اند قوانین در بعضی از درمانگاه ها که با تامین اجتماعی قرارداد دارند اجرا نمی شود. در شهرک مسعودیه تهران درمانگاهی است که با وجود قبول دفترچه بیمه و پرکردن برگه در آن اما هزینه را به صورت آزاد حساب می کند؛ یعنی هم از بیمه پول می گیرد و هم از بیماران و مراجعه کنندگان. آنها هم چون مجبورند و در بعضی مواقع هم اطلاع ندارند، اعتراض نمی کنند. این مخاطب از بازرسان سازمان تامین اجتماعی تقاضای رسیدگی و بازرسی از این مراکز را دارد.