آرشیو شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۲
حوادث
۱۹

پراید واژگون شد، دزدها دستگیر شدند

دو متهم سابقه دار که با دزدیدن خودروی پراید در جاده گلمکان شهرستان چناران در استان خراسان رضوی این خودرو را واژگون و مصدوم شده بودند، دستگیر و سومین همدست آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چناران در این باره به جام جم گفت: شامگاه بیست و سوم فروردین امسال مردی با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفت و از واژگونی یک دستگاه خودروی پراید و مصدوم شدن سه مرد خبر داد.ماموران انتظامی کلانتری 12 گلمکان با اعزام به محل مشاهده کردند خودروی پراید بر اثر واژگونی دچار خسارت شده و سه مرد که زخمی شده بودند، درون خودرو گرفتار شده اند.

سرهنگ قربان صنعتی افزود: ماموران برای نجات مصدومان حادثه، از اورژانس و آتش نشانی کمک خواستند و با اعزام گروه های عملیاتی و امدادی به محل، مصدومان به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی یادآور شد: با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات درباره علت حادثه آغاز شد و یکی از مجروحان خود را به عنوان مالک خودرو معرفی و دو نفر دیگر نیز مدعی بودند مسافران خودروی او هستند و به دلیل سرعت بالای راننده خودرو حادثه رخ داده است. فرمانده انتظامی شهرستان چناران افزود: در پی اظهارات متناقض دو مرد مسافر، ماموران به تحقیق از راننده ادامه دادند تا این که وی گفت، دو مصدوم دیگر مسافرانم بودند، اما آنها قصد سرقت خودرویم را داشتند و شب حادثه این دو همراه مرد دیگری دربستی از پلیس راه شهرستان مشهد به عنوان مسافر سوار خودروی من شده و خواستند آنها را به گلمکان بیاورم.

وی تصریح کرد: در میانه راه مسافر کناری ام با چاقو و یکی از دو مسافری که در صندلی عقب خودرو نشسته بودند کمربند خودرو را به دور گردنم انداخته و قصد خفه کردن مرا داشتند.

وی گفت: برای نجات خود با مسافران سارق درگیر شده و تعادل خودرو را از دست دادم که خودرو واژگون شد و یکی از متهمان بسختی از خودرو خارج شده و پیش از حضور ماموران از محل فرار کرد و دو همدستش درون خودرو باقی ماندند.

صنعتی خاطرنشان کرد: با کسب این اطلاعات، ماموان به بررسی از سوابق کیفری دو مرد مسافر پرداختند که معلوم شد، آنها از دزدهای سابقه داری هستند که چندی پیش از زندان آزاد شده اند و به این ترتیب معلوم شد گفته های راننده صحت دارد. بنابراین سارقان بازداشت شده و در تحقیقات پلیسی به جرمشان اعتراف کردند و دیگر همدست فراری شان را معرفی کردند.