آرشیو شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۲
جامعه
۱۷

برخورد با ساخت وسازها در ارتفاعات بالای 1800 متر

مدیر کل محیط زیست استان تهران از آغاز طرح جهادی برخورد با ساخت وسازهای غیرمجاز در ارتفاعات بالای 1800 متر استان تهران خبر داد.

محمد هادی حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا افزود: اداره کل محیط زیست استان تهران در سال 93 طرح جهادی برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در ارتفاعات بالای 1800 متر استان تهران را در دستور کار قرار داده که اجرای این طرح از اول اردیبهشت 93 آغاز می شود.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با تاکید بر این که در اجرای این طرح هیچ تعارفی با اشخاص حقیقی، حقوقی و نهادهای دولتی نداریم، عنوان کرد: مطالعات درباره پهنه بالای 1800 متر که اغلب جزو مناطق حفاظت شده البرز مرکزی هستند، انجام شده است که براین اساس با هماهنگی دستگاه های مربوط برخورد با این دسته از ساخت و سازها آغاز و افراد متخلف ضمن معرفی به مراجع قضایی در صورت نیاز نامشان در اختیار دستگاه های دیگر قرار می گیرد.

وی با تاکید بر این که ارتفاعات استان تهران یکی از مناطق بکری است که باید به صورت طبیعی باقی بماند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، ساخت و ساز در ارتفاعات بالادر زمان حوادث احتمالی مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت که متاسفانه برخی ها به دلیل سوءاستفاده اقدام به زمین خواری و ساخت و ساز در ارتفاعات می کنند.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با تاکید بر این که دامنه های جنوبی البرز جزو انفال بوده و متعلق به نسل های آینده است، تاکید کرد: قطعا اجرای طرح جهادی برخورد با ساخت و سازهای بالای 1800 متر می تواند ضمن معرفی زمین خواران به مراجع قضایی موجب ایجاد ناامنی برای تخلفات مشابه شود که این امر از سال 93 در دستورکار قرار گرفته است.