آرشیو شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۲
جامعه
۱۷

پوشش بیمه ای 300 هزار روستایی و عشایر در 3 سال گذشته

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: در سه سال گذشته به طور متوسط سالانه صد هزار نفر از سوی صندوق اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه شده اند.

به گزارش ایسنا، حمید کلانتری افزود: از جمعیت شش میلیون نفری مورد هدف این صندوق که باید بیمه شوند تاکنون یک میلیون و صد هزار نفر بیمه شده اند که این آمار پایینی است.

وی اظهار کرد: تلاش داریم بیمه اجتماعی روستاییان را توسعه دهیم که اکنون در استان کرمان 63 هزار نفر بیمه شده اند که این رقم باید به 260 هزار نفر برسد و بر همین اساس باید تلاش کنیم تا هر سال 50 هزار نفر را بیمه کنیم تا ظرف چهار سال به هدف مورد نظر در این استان دست یابیم و این نیاز به همکاری بین بخشی دارد.

کلانتری تاکید کرد: دولت در زمینه بیمه روستاییان حمایت های ویژه ای دارد، به نحوی که امسال سرانه درمان هر روستایی در حوزه بیمه سلامت ایرانیان صد هزار ریال است که با احتساب سرانه 48 هزار ریالی سال گذشته دولت، این رقم امسال به 148هزار ریال افزایش یافته است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان این مطلب که در بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر 5 درصد حق بیمه را بیمه شده و 10 درصد را دولت پرداخت می کند، عنوان کرد: بازنشستگی پس از پرداخت 15 سال حق بیمه و رسیدن به شصت و پنج سالگی، بازنشستگی بعد از یک سال پرداخت حق بیمه و دریافت مستمری در صورت از کارافتادگی و فوت بیمه شده از خدمات این بیمه است.