آرشیو یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۹۴۰
سیاسی
۳

خبر

به زندانیان 350 ملاقات خارج از چارچوب نمی دهیم

غلامحسین اسماعیلی، رییس سازمان زندان های کل کشور برای دومین بار طی سه روز گذشته تاکیدکرد که اتفاقی در بند 350 اوین رخ نداده و شایعات درباره درگیری پنجشنبه یک ادعای بی اساس است. او در پاسخ به اینکه شما این موضوع را تکذیب می کنید، البته خانواده زندانی ها همچنان بر گفته خود اصرار دارند. آنان می گویند اگر براساس گفته های شما این اتفاق در زندان اوین روی نداده است چرا اجازه ملاقات به خانواده ها داده نمی شود تا شایعه ها هم بر طرف شود، به تدبیر گفت: اگر قرار باشد هر روزی اتفاقی بیفتد و این اتفاق بهانه یی شود برای دادن ملاقات که نمی شود: زندان ضوابط و مقررات دارد ما امور را براساس ضوابط و مقررات زندان اجرا می کنیم.

دانایی فر زنده و در پاکستان است

به گزارش تابناک، سیدباقر حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعلام اینکه ظاهرا جمشید دانایی فر مرزبان ربوده شده از سوی گروهک تروریستی جیش العدل زنده است، تصریح کرد: هم اکنون وی در خاک پاکستان است و مسوولان با کمک بزرگان منطقه به دنبال مذاکره با این گروهک برای آزادی دانایی فر هستند.

نامه امیر حکمتی به ظریف

امیر حکمتی در نامه یی خطاب به وزیر امور خارجه ایران از وی خواست تا پرونده قضایی مطرح شده علیه وی گرفتار آنچه اختلافات تاریخی دیپلماتیک میان دو کشور خوانده، نشود. به گزارش ایسنا، امیر حکمتی در نامه خود به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران خود را یک شهروند و هموطن ایرانی خواند و گفت: من به عنوان فردی که 30 ماه از خانواده خود جدا شده ام خواستار آزادی از زندان هستم. وی در این نامه اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرد و مدعی شد که هیچگاه با دولت امریکا علیه ایران همکاری نکرده است. حکمتی خطاب به محمد جواد ظریف از وی خواست که به حقایق این پرونده توجه کنند و گفت که وی در ارتش امریکا به عنوان مترجم زبان عربی فعالیت می کرده و هیچ ارتباطی با ایران نداشته است. وی ادعا کرد که هرگز در زمینه جاسوسی و اطلاعاتی آموزش ندیده است. خانواده وی نیز پیش از این از مقامات ایرانی خواسته بودند تا با توجه به بی گناهی فرزندشان پرونده امیر حکمتی را مورد بازبینی قرار دهند.