آرشیو یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۵۳
اخبار کشور
۳

قشقاوی خبر داد: شناسایی ربایندگان دیپلمات ایرانی در یمن

معاون کنسولی وزارت امور خارجه از سفر معاون عربی و آفریقای این وزارتخانه به صنعا به منظور پیگیری سرنوشت «نوراحمد نیکبخت» دیپلمات ربوده شده ایرانی خبر داد و گفت ربایندگان این دیپلمات ایرانی شناخته شده اند.

حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در گفت وگو با فارس، به تشریح اقدامات وزارت امور خارجه درباره نوراحمد نیکبخت وابسته اداری سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن که سی ام تیرماه در مسیر منزل به محل سفارت توسط افراد ناشناس ربوده شد پرداخت و گفت: در طی 9 ماه گذشته وزارت خارجه اقداماتی را در راستای پیگیری سرنوشت این دیپلمات ایرانی انجام داد که از آن جمله تماس تلفنی آقای صالحی وزیر خارجه وقت با همتای یمنی خود در این زمینه بود.

وی با بیان این که مقامات یمنی اعلام کردند که نیکبخت در سلامت به سر می برد، عنوان کرد: مقامات یمنی اعلام کرده اند که افراد یا جریانی که اقدام به ربایش نیکبخت کرده شناخته شده و مکان و جزئیات آن نیز اعلام شده که ما این موضوع را در دست پیگیری داریم و به احتمال زیاد در صورتی که شرایط فراهم شود، هیئتی به ریاست حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه به زودی عازم یمن می شود تا موضوع را پیگیری کند.

قشقاوی خاطرنشان کرد که موضوع ربایش این دیپلمات ایرانی به صورت فعال، زنده و روزانه در بخش های سیاسی و کنسولی وزارت امور خارجه در دست پیگیری است.

وی عنوان کرد که ظریف در این راستا با همسر و فرزند نیکبخت نیز دیدار داشته و قول داده که وزارت خارجه همه تلاش خود را برای رهایی این دیپلمات ایرانی به کار خواهد بست.