آرشیو یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۵۳
ورزشی - اخبار کشور
۹

امام جمعه اصفهان: پلاکاردنویسی در شان نمایندگان مجلس نیست

اصفهان- خبرنگار کیهان:

امام جمعه موقت اصفهان در واکنش به اقدام نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری گفت: پلاکاردنویسی در جایگاه و شان نمایندگان مجلس نیست و منافع ملی باید در محوریت کارها قرار گیرد.

«حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر» با تاکید بر اینکه مسئولان استانی از حقوق مردم باید دفاع کنند، افزود: ایجاد اختلاف بین مردم در استان به هر شکلی غیرقابل قبول است و وزارت نیرو باید مسئله آب را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه مسائل مشترک و منافع ملی باید در دستور کار همه نمایندگان استان چهار محال و بختیاری و اصفهان قرار گیرد، تصریح کرد: کمبود آب، مشکلات زیادی را به وجود آورده اما در عین حال دیدگاه های کارشناسی باید محور حل این مشکلات باشد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: متاسفانه وزارت نیرو کار خاصی برای حل مشکلات آب اصفهان و رودخانه زاینده رود انجام نداده و معتقدم این وزارتخانه نباید اجازه دهد که مردم اصفهان از حقوق خود محروم شوند.

وی با بیان اینکه ده ها موتور غیرقانونی به صورت غیرمجاز در استان بالادست آب برداشت می کنند، افزود: دولت های گذشته اولویت را در مسئله آب به استاندار وقت در استان واگذار کرد و این رفتارها، استفاده عادلانه از آب را دچار مشکل کرد.

حجت الاسلام رهبر با توضیح اینکه گردشگری و بسیاری از صنایع اصفهان به زاینده رود وابسته است، گفت: تقسیم آب از 400 سال قبل صورت گرفته و بر مبنای قانون بوده است اما وضعیت فعلی درست نیست.

وی افزود: مدیریت یک استان نمی تواند درباره آب مشترک تصمیم بگیرد.