آرشیو یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۵۶۲۵
شوک امروز
۱۳

تلفات سقوط بهمن در اورست به 12 کشته رسید

گروه شوک: آمار کشته های ریزش بهمن در رشته کوه های اورست در نپال به 12 نفر رسید. ریزش سهمگین بهمن در ارتفاعات اورست، گروه های محلی نپالی را که برای بازکردن مسیر صعود کوهنوردان تلاش می کردند زیر بهمن زنده به گور کرد که تا به حال 12 کشته برجای گذاشته و چند نفر هم ناپدید شده اند و گروه های امداد و نجات هم تا به این لحظه تنها 3 نفر را زنده از زیر بهمن بیرون آورده اند که همگی در وضعیت وخیم به سر می برند.

در گزارش های اولیه تعداد «شرپا» های گرفتار – شرپا به افراد محلی نپالی گفته می شود که برای کمک به کوهنوردان و بازکردن مسیرها به ارتفاعات می روند-15 نفر عنوان شده بود ولی بررسی ها نشان می دهد تعداد بیشتری زیر بهمن گیر افتاده اند که جست وجو برای یافتن قربانیان احتمالی ادامه دارد. این حادثه اوایل صبح جمعه 29 فروردین رخ داده که پس از وقوع حادثه صدها جست وجوگر به منطقه اعزام شده اند.

پیش از این سهمگین ترین فاجعه در اورست در سال 1996 میلادی – 18 سال پیش- اتفاق افتاد که بر اثر آن 8 کوهنورد در توفان یخ ارتفاعات در مدت یک روز جان باختند. سقوط بهمن در منطقه نپال در سال 1970 میلادی نیز 6 قربانی گرفته است.